Teamredo

Direktlänk till inlägg 1 februari 2010

Träningshelg...och så lite parning

Av Mariah Andersson - 1 februari 2010 07:35

Det har gått bra med giftemålet med Redo och H-H. Dom träffades i torsdags med en lyckad parning och sedan igen i lördags i Kumla. Så tre fina parningar varannan dag är genomförda. Nu ska det bli valpar  Usch har ni sett vilken förskäcklig blick min fina oskyldiga hund har  

  

Direkt efter parningen i lördags blev det lite träning på Kumla BK, minus 20 pekade temometern på. Så kul att se att Redo är helt opåverkad arbetsmässigt av att ha parat. Fick lite hjälp med våra konskick. Nu ska vi köra mer med lek.

  

Känner mig jätteinspirerad efter helgen. Jill och Anna-Carin från talangtruppen är så otroligt duktiga hundtränare och inspirerar mig åt rätt håll i min träning. Jag har lätt för att bli lite för allvarlig och inte bara leka och fjanta mig med min hund. Har massor med nya ideér om sättande under gång, inkallning och framför allt konskicken. Vi var i AH-hallen i Karlskoga, vilken hall!!!!!! Ett stort tack även till Åsa som fixat ett kanonschema så man fick ut maximalt av söndagen  och att lilla utbölingen jag fick vara med!



 
 
Emma

Emma

1 februari 2010 07:49

Härligt att ni hade en bra söndag! Hoppas måndagen blir lika bra :)

http://laserduskriverjag.bloggagratis.se

 
Jill

Jill

1 februari 2010 07:49

Du är så gullig ;) Tack själv!!
Ha de gott!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Anna & Juni

Anna & Juni

1 februari 2010 08:58

Härligt! Synd att jag missade!

http://www.annaronge.com

 
Fia

Fia

1 februari 2010 10:44

Kul att ses och träna! Dock så var det nåt på G - kände mej inte 100% fräsch och "på". Lite! ;-) ont i ryggen o lätt förkyld nu, men det går ju över :) Tack igen för hjälpen med Birka!

http://www.vickulas.se

 
Maja och Link

Maja och Link

2 februari 2010 11:17

Vilken härlig helg! Skulle med vilja ta mej inside the AH-hallen nån gång!

Jag mailar dej lite uppgifter inför lydnadsdagen den 6 mars.
Du kan väl kika på det!

Nu håller jag tummarna för att Redo ska bli pappa!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
lena

lena

2 februari 2010 19:50

Hej Mariah! vilken härlig bild på Redo, & vilken härlig hund han verkar vara. Kul att få träffa er på kumla bk. Klar att man kan bli lite för ivrig när bruden försöker fly:) Hoppas det blir många fina valpar. lena & hille

http://www.123minsida.se/HILLE-LENA

 
Bettan & Exo

Bettan & Exo

6 februari 2010 07:44

Nu får vi hålla tummarna för många valpar, spännande ;)

Låter som om vi hade en härlig dag i Karlskoga.

Kul att ses. Ha det gott

Bettan

http://www.bettanexo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards