Teamredo

Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

simma och träna

Av Mariah Andersson - 6 februari 2010 10:07

Först grattis Elin med Grejaskogens Skandal som blev friröntgad (av mig  ) på höfter och armbågar. Nu är det bara att köra hårt!!!

Grejaskogen Skandal, så rackarns söt...

  


Igår var jag och Maja iväg och köpte simkort på Mälarens Hundsim & Hälsa. Det är jättebra, man får köpa ett 25ggr-kort och då kvittera ut egen nyckel. Vi kan nu åka och simma när det passar, själv jobbar man ju så det är svårt under dagtid. Dessutom blir då priset 100kr/gång!!! Igår fick dock inte Redo simma eftersom vi hyrt ett ridhus i Bålsta efter och jag vill inte ha honom blöt och kall. Han fick bara stå och snegla när Majas lilla terrier Achilles simmade.

Avundsjuk...

Därefter åkte vi till Håbo Ridskola för att använda deras ridhus. Vi var 6 stycken med ridhuset var stort och rymligt så det blev aldrig trångt. Vi började att köra en timme och sedan sista ½timmen körde vi alla hundar enskilt och brainstormade lite kring problem. Två tjejer som var där med sina aussisar ska vara med på ett lydnadsläger som jag ska hålla i mars. Jättekul att se dessa unga hundar! Bra ämnen, ska bli kul att se mer av dom i mars! Nu har jag ju sett deras svaga sidor  Den ena hunden, Doc tror jag han hette, var väldigt kär i Redo, och Redo uppskattade det föga

Redo gick jättebra! Han har en sån fin glädje i träningen nu. Konskicken går alldeles fantastiskt. Han har verkligen ändrat attityd när vi la om träningen förra helgen! Även fotgåendet kändes fint och sättandena går åt rätt håll. Inkallningen trycker han på i och rutan var han riktigt laddad på. Körde även dirrigeringsapporteringen igen, haft långt uppehåll på den. Jag tränade bara från konen och att välja rätt där ute. Vågar inte lägga in konskicket ännu på långa vägar. Överdrev så mitten godisskålen stog väldigt nära den jag skickade på. Inte en tveksamhet över huvud taget  

  


Skramlade även fram en bild från AH-hallen förra helgen. Här ser vi Åsa från Hyzz som tränar sin fina hund, och Jill och Anna-Carin kritiskt granskar




  

Redo och Hyzz Hip-Hop. Detta var på söndagen, inget intresse mellan hundarna längre. Bara väldigt söta!

     


Passade även på att ta lite bilder i snön på min hund. Det kommer väl dröja hundra år innan vi får en sån här fin vinter igen. Det ser ut som han ligger på varje bild men det gör han inte, han står upp! Kul att leka i snön.

      


 
 
PoisonIvy

PoisonIvy

6 februari 2010 10:45

Vilken liten goding! Jag smälter! =)

http://poisonivy.bloggplatsen.se

 
Sanna Tijah Älva

Sanna Tijah Älva

6 februari 2010 19:00

Ja det blir så fina snöbilder nu.... hundarna syns ju inte längre!

Roligt för Redo och matte att få så mycket aussies omkring sig! Hoppas du ha möjlighet att välkommna det nya gänget i nästa vecka!

http://www.sugarwinds.se

 
Jill

Jill

6 februari 2010 19:29

Urk en bild på mig....
Härligt med träning!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Sofie

Sofie

6 februari 2010 22:34

Hej! Roligt att träffas igår och tack för tipsen :)
Alltid nyttigt med lite nya ögon i träningen och så är det ffa roligt med nya bekantskaper :)
Ha det bra!

http://aussiemonster.se

 
Maja och Link

Maja och Link

7 februari 2010 18:10

Man måste verkligen ta kort nu så man inte glömmer bort att vi faktiskt haft massa snö iår!

Tack för ridhusträning, alla verkade nöjda. Vi ses på tisdag. Måste boka tid, vilken ska vi ta? 8-9?

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Anna, Dalton o Doc

Anna, Dalton o Doc

7 februari 2010 19:23

Roligt att träffas i fredags! Tack för tipsen! Vi ska träna på så att vi kan ta tag i andra svagheter i mars ;)
Ha det bra!

http://www.dalton-doc.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards