Teamredo

Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

Tandläkarskräck

Av Mariah Andersson - 10 februari 2010 07:49

Jag har, åter igen, varit hos tandläkaren. Håller på att rotfylla en tand. Sista veckan har varit hemsk, haft så ont av tanden. Har ätit smärtstillande 4 ggr/dag bara för att kunna gå en liten liten sväng runt kvarteret med stackars Redo, vet ni hur mycket en tand kan ila. Det känns som den ska spricka innifrån!

Nu hade jag iallafall en tid igår. Min tandläkare börjar med att bedöva, och den tar inte riktigt! Fyra gånger stack hon mig på utsidan av käkbenet för att bedöva bort halva ansiktet. Då kunde hon tillslut få lyfta bort den massa hon hade fyllt tanden med. hon råkade komma lite för långt ner, då skrek jag direkt. Fy fan så ont! Efter lite övervägande så bestämde hon sig för att bedöva nerven direkt i tanden, dvs sticka rakt in i min onda nerv  "Det här kommer göra ont men det finns inget som är så effektift, sedan kommer du inte känna någonting" Jag SKREK OCH GRÄT, och vred mig som en liten mask. Det är helt vedervärdigt. OCH SKITEN HJÄLPTE INTE!!!! Nej så i två timmar torterade hon mig. Hon sa att eftersom jag hade en sån kraftig inflammation så hjälpte inte lokalbedövningen. NO SHIT! Jaja jag överlevde iallafall. Jag har aldrig haft problem att gå till tandläkaren, eftersom jag är där så ofta, så det här är og så nära tandläkarskräck jag kan komma. När jag kom till jobbet började jag gråta igen, bara av chocken. Men missförstå mig inte, jag gillar min tandläkare...


Min pappa opererades igår, skulle ta ut en gammal spik i benet som börjat göra ont. Efter hans beskrivning så tror jag dom sövde honom på propofol, pappa förstår inte att jag tycker sånt är intressant så han tog inte reda på så mycket som jag hade önskat... Jag hade velat få lite sånt. Ska tillbaka om en vecka. Detta var bara ena nerven av fyra. Jo för det visade sig att min ena rot hade två rotkanaler   

 
 
Jill

Jill

10 februari 2010 14:10

oj oj vad ONT det måste ha gjort... hoppas att det går bättre nästa gång... Kramar!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Caro

10 februari 2010 16:20

Men usch vad hemskt, stackars dig! Kram på dig!

 
Jill

Jill

11 februari 2010 07:19

Snygg bild på Redo i hundsport!!! Fan vad kul!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Gunilla

Gunilla

11 februari 2010 17:41

Stackare! Jag kan trösta dig med att jag alltid haft tandläkarskräck, men efter en hemsk rotfyllning, så gick skräcken över!!! Jag kom på att det kan aldrig bli värre!
Är Redo i hundsport? Måste kolla!
Kram

http://www.cukids.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Skapa flashcards