Teamredo

Direktlänk till inlägg 27 februari 2010

Vilket minne...

Av Mariah Andersson - 27 februari 2010 14:18

Ridhusträning igen. Känner väl att man inte kommer så långt med träning en gång i veckan. Försökte mig på ett pass ute i tisdags. Det är så halt så det inte ens gick att träna långsam marsch  . Men våren närmar sig... Men det är riktigt kul att träna igen. Passade på att damma av mitt framåtsändande, har inte kört en enda gång sedan min högretävling. Redo brukar "glömma" då och jag såg framför mig att jag skulle få börja från början men jag la helt enkelt ut min targetmatta och godisskål, och han kom ihåg!!!  Tyckte väl att han gick bättre i friaföljet igår också, jag släppte inte igenom det från början och då rättar han in sig kanske snabbt. Fram för allt så funderade vi kring Majas och Links ruta. Har nog hittat något som fungerar bättre. Dumt med moment som bara fungerat från början. Redo hade så lätt för att lära sig rutan så att JAG inte lärt mig momentet ordentligt. Har liksom aldrig behövt fundera och klura, hmm finns flera såna moment som jag inte kan  


Min fina lilla prins. Redo är väldigt väldigt koncentrerad under saktagåendet! Ni får även se vad man inte ska göra med en targetmatta!


Imorgon ska Maja och Malin köra delprov ett i räddningen. Jag ska vara med som figge, och studera hundarna noga! Förhoppningsvis ska vi även filma det hela!

 
 
Jill

Jill

1 mars 2010 13:00

Oj vad fint!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Marie L

Marie L

2 mars 2010 07:55

Så bra det ser ut och vilken koncentration!

http://www.123minsida.se/Minos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards