Teamredo

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

inte som jag ville

Av Mariah Andersson - 12 april 2010 07:52

Nej denna helg blev inte riktigt som jag ville. Fick plötsligt i fredags, som en blixt från klar himmel, ett magsår. Ja det kan hända. Ingen föraning alls denna gång. Så jag kämpade mig igenom eftermiddagen på jobbet. Det kom mest i omgångar, ungefär två gånger i minuten så hade jag smärtor så det inte gick att andas, men det höll bara i sig i två sekunder, tack gode gud!

Trodde det lugnade ner sig till kvällen men sedan skulle jag äta!!! Nej fy fasiken, åh det gjorde så ont. Natten spenderades hängandes vid toalettstolen pga smärtan. Funderade många gånger på att åka till akuten men nu finns det ingen nattakut i enköping, då måste man åka till uppsala, och jag vet att dom inte gör någonting...nej det är bara att hålla ut. Hela lördagen var också bara en lång pina. Gjorde ondast när jag försökte äta något, så brukar det inte vara vid tidigare magsår... På söndagen så mådde jag plötsligt lite bättre, då måste jag ta igen allt jag missat denna helg:


Så vi började med en cykeltur på hårt underlag, därefter uppletande som följdes av ett lydnadspass. Åkte iväg till stan och hämtade upp en kompis för att ut och spåra. Därefter iväg för simning och hård muskelträning på vibbrädan. När vi kom hem var vi färdiga för soffan men då kunde plötsligt Lillemor ha tid att hjälpa mig med lite nya ögon på några lydnadsmoment så då blev det ett lydnadspass till. Jag såg inte skymten av Redo sedan på resten av kvällen, han sov....  

 
 
Jill

Jill

12 april 2010 12:33

DU måste lugna ner dig!!! Annars slutar det illa gumman!
Kul med massor av träning..... Härligt!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Fia

Fia

13 april 2010 01:58

Usch vad obehagligt... Krya på dej!

http://www.vickulas.se

 
Gunilla

Gunilla

13 april 2010 07:46

Var rädd om dig Mariah!!!
8 valpar i går!

http://www.cukids.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

14 april 2010 13:38

Usch då, låter inge kul! Det var inte kräksjukan som var inblandad också. Jag hade någon variant med bara magont och illamående. kram

http://www.annaronge.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards