Teamredo

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Norrland

Av Mariah Andersson - 19 april 2010 07:31

I helgen har jag och Redo varit uppe i norrland, närmre bestämt ovanför Umeå för att hålla kurs. Vi åkte på torsdagkvällen och skule ta nattåget upp. Har inte varit med om maken! I en liten skrubb med 6 platser satt fem personer och två hundar, och man kunde inte fälla stolen det minsta! Jag sov knappt en blund, bra uppladdning för att sedan hålla kurs i tre dagar.

Det var min kompis med grejaskogens skandal som hade lurat upp mig. Jättekul att träffa Elin igen, tack för ett utmärkt omhändertagande!!!!

Det var roligt att hålla kursen och det fanns riktigt lovande hundar där uppe. Man ska väl igentligen inte peka ut någon men jag har träffat den häftigaste schäfern i mitt liv! Se upp för en liten söt vid namn Cäta!

Redo då, stackarn, har fått sitta i bilen mest men roat sig kungligt vid varje fikarast genom lite tonsilltvättning på mer eller mindre roade människor...  

Plockades fram lite då och då när jag ville visa lite övnigar. Nej det var ett trevligt gäng och dit åker jag gärna fler gånger. Hemresan gick mycket bättre, buss från Umeå till Sundsvall och där hade dom egen bur till Redo så han låg ostört och sov  

Nu har rösten börjat ge vika efter alldeles för mycket prat från min sida. Men va skönt att komma ner till våren här, där uppe var det väldigt mycket snö fortfarande.

 
 
Ingen bild

Rosanna Johed

19 april 2010 09:51

Jag är tacksam för denna inspirerande helg och hoppas på ett återseende. Cäta är precis sig själv nu igen (borde varit lite trött egentligen va?) och tackar för utmärkelsen :D /Rosanna o Cäta

 
Ingen bild

Maria och Ådra

19 april 2010 11:26

Ja håller med Rosanna. Och tur att resan hem gick bättre.

 
Jill

Jill

19 april 2010 13:30

Ja som sagt HÄRLIGA UNDERBARA Mariah :)Snart så slår vi klackarna i taket.... Syns snart!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Marlene

Marlene

19 april 2010 14:21

Jag säger detsamma! Tack för en inspirerande helg och hoppas du vågar dig upp igen :)

http://www,mafomy.wordpress.com

 
Pernilla & Pojkarna

Pernilla & Pojkarna

20 april 2010 10:22

Håller med ovanstående. Grymt härlig helg och vi vill gärna se dig här uppe igen.

http://www.dogs4life.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards