Teamredo

Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

Vilket läger!

Av Mariah Andersson - 10 maj 2010 17:05

  

Bild tagen av Anna med Hyzz Juni

Åh det var så roligt på talanglägret!!!! Jill, A-C och jag åkte iväg med våra tre kelpiegrabbar i samma bil med all packning. Tur att man har snälla killar. Väl på plats så började vi att träna själva i hallen med halva talangtruppen på fredag eftermiddag. Skönt att gå in och bara skapa en härlig känsla med Redo. Förra gången när man var liten och ny så var jag lite rädd för att sticka ut. Vågade inte riktigt belöna som jag brukar, dvs mycket skall och morr från Redo och jag som jagar efter  . Det gjorde att Redo tyckte det var lite konstigt. Denna gång hade jag lovat mig själv att vara som vanligt!

   Sedan på kvällen diskuterade vi i de grupper vi skulle vara med på lördagen alla de moment som skulle gås igenom under helgen. Jättehärligt att sitta och diskutera målbild och olika inlärningssätt med likasinnade. Dock redan då fick jag skämmas för att jag mycket lite jobbar med uthållighetsträning. Det ska vi nu ändra på! Jag lovar dig Sofia!!!

På lördagen gick vi igenom platsliggning/sittande i grupp, vittring, konskick mm.

Söndagen var det åter igen en liten minitävling. Momenten var sittande i grupp, fjärrdirigering, dirigeringsapportering, inkallning med stå och ligg och till slut fria följet.

Redo gick jättefint. De brister vi har är jag medveten om. Det jag är så glad för denna helg är Redos attityd. Han älskar inomhusmiljö och tycker detta är häftigt. Han har dock lite väl mycket attityd i sitt fria följ. Öppen mun, hätsig andning och glider fram i position. Men fy fasik vad han tycker att det är roligt!!!!!

  

Fint fokus vid lämningen inför inkallningen, det fick många hundar bakläxa på.

  

Vi är ju ett gäng med kelpiesar med i truppen, saknas gör dock Maria och Kylie, krya på er så vi får träna tillsammans!

Samling hela gruppen när ledarna Anders K, Lotta och Anders S vill säga några väl valda ord.      

Nej, det här var ett riktigt bra läger. Det roligaste av allt är nog att vi i augusti(tror jag) att vi ska ha landskamp mot Norges Rekrytgrupp, deras motsvarighet till vår talangtrupp. Anders pratade skämtsamt om "juniorlandskamp"!!!! Yippie va roligt. Blir dessutom som ett extra läger för oss alla. Har även idag fått på mailen att alla från vårat distrikt som kvalat till lydnads SM ska ha "förträff" och träna tillsammans 5 juni. Ska också bli jttekul. Vi har verkligen en spännande vår/sommar framför oss!!!

Snyggbild på prinsen, jag vill inte höra en enda kommentar om hans vita strån!!!!!!!!!!  

    

Nej nu ska vi ut och träna: ingen vila, ingen ro!!!

 
 
Jill

Jill

10 maj 2010 18:31

Visst hade vi kul :)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

svägerskan

10 maj 2010 18:44

Va Redo har många vita hårstrån :p! Nej skoja bara han är så fin så.. Va kul att det var ett bra läger..

 
Anna & Juni

Anna & Juni

10 maj 2010 21:04

Kul att ses på lägret även om det inte blev så mkt tid och snacka direkt! Redo är riktigt fin! Både på planen och med sin "musche", juni har ju typ dubbelt så grå nos så det där var ju inget att tala om ;) Blir ju så när man kör hårt med de små liven, haha! ;)

http://www.annaronge.com

 
Johanna, Spider & Pi

Johanna, Spider & Pi

10 maj 2010 22:44

Pi börjar också tappa färgen nu, vita strån växer lite här och där. Skitfult haha

http://www.jblom.se

 
Ingen bild

Christer & Busa

11 maj 2010 09:42

STRÅN !!!! Det är ju snart helskägg.

 
Gunilla

Gunilla

11 maj 2010 17:18

Vacker Redo, han bär på tananlag, därav den vackra nosen. Han liknar sin syster Gasell.

http://www.cukids.se

 
Fia

Fia

12 maj 2010 10:07

Skoj med givande läger :)

http://www.vickulas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards