Teamredo

Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Uppletande

Av Mariah Andersson - 13 maj 2010 13:33

Här kommer en liten film från förra veckans uppletande. Har inte tränat så mycket bruks denna vår ännu men det kommer. Detta är nog bara det tredje ordentliga uppletandepasset denna vår. *Skäms skäms* Lite slag på tredje skicket men skitbra de två första när han faktiskt observerar att han springer över dom, det har varit Redo´s svaghet, att söka nära mig  


Idag har jag även satt ihop ett träningsschema. Fick som sagt lite skäll för att jag inte länkar tillräckligt så måste nog ha bättre planering på det. Ska träffa A-C och Jill på söndag för en träningstävling i Strängnäs så får se om dom godkänner mitt schema  Preliminärt ser det ut så här, har iallafall något att utgå ifrån. Den kommer nog bearbetas många gånger, måste kanske lägga in ännu längre länkningar men för att inte chocka stackars Redo duger nog det här åtminstone en vecka  


Veckodag

Fokus

Vad

Rehab

Måndag

Länka

Ff, dum, hopp, dirigeringsapport

Stretcha

Vibb muskler

Tisdag

Länka

Ff, rutan, fjärr, kon till apport

Stretcha

Cykel

Vibb avslappning

Onsdag

Länka

Platsligg, ff, dum, vittring, fjärr

Cykel

Vibb muskler

Torsdag

Detalj

Inkallning med stå och ligg, fjärr

spår + uppletande

Stretcha

Vibb avslappning

Fredag

Länk + detalj

Ff, transport, sedan rutan + kon

Cykel

Vibb muskler

Lördag

Länk

Ff, dir apport, hopp, vittring

Vibb avslappning

Stretcha

Söndag

Detalj

Vittring, fjärr, inkallning m stå och ligg

Cykel

Vibb muskler


Ja å så jobbar man ju heltid. Jobbigt det där, att arbetet inkräktar på min fritid  

Ska föresten hålla föredrag om akutsjukvård för hund på onsdag nästa vecka. Bra att plugga på lite om olika sjukdomstillstånd.

Nej nu ska vi ut och träna, få se: nämen, hamnade jag på detaljträning idag?  

 
 
Jill

Jill

13 maj 2010 18:19

Så bra Redo är :) Love him!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Gunilla

Gunilla

15 maj 2010 13:50

Bra jobbat!

http://www.cukids.se

 
Ingen bild

Sofia o Tia

16 maj 2010 06:30

Skönt att han mår bättre :)
Vad DUKTIG du är som länkar så mycket ;) har du hållit dig till din plan eller slinker det in lite detaljträning ändå?
Kram En fattig bonddräng

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards