Teamredo

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Rolig helg!!

Av Mariah Andersson - 6 juni 2010 17:52

  


Idag har jag debuterat i elitbrukslydnad. Enköpings BK, Strängnäs och Eskilstuna tävlar mot varandra varje år i en skojtävling TreKlubbars Tävling TKT. I onsdags tackade jag ja till att köra elitbrukslydnaden då laget saknade tävlande där. Kändes väl lite sådär att göra så mot Redo. Vi har ju faktiskt inte kört bruks på ett år och de flesta av momenten som tungapport, framåtsändande och stege har vi inte kört en enda gång. "Jaja vi gör det bara på skoj". Sammanfattningsvis kan jag väl säga att jag är jättenöjd med Redo´s insatts. Många nybörjarfel eftersom vi inte gjort momenten men överlag är jag imonerad att han överhuvudtaget kom ihåg dom. Dock kändes han påverkad av värmen, men vem gjorde inte det?



Våra poäng:

Fritt följ: 9 - 10. Ligger före

Inkallning med stå och ligg: 8,5 - 7,5. Ligg istället för stå

Framåtsändande: 9 - 7. Går före i fotpos, går snett ut

Krypande: 9 - 8. DK ligg vid slut

Skall: 10 - 9. Rör sig lite

Apportering: 10 - 9,5. Springer över apport

Tungapport: 10 - 10

Hopp: 8 - 8. Islag

Stege: 10 - 10


Sedan avslutades det med lite skojuppletande. Runt 20 konstiga saker var utlagda. Soppkvast, galje, fläktskydd, lång platsslang mm. Så många grejer in på 5 minuter, tugg och stoj räknades inte, det gällde bara att få in sakerna så fort som möjligt! Mer poäng för de konstiga sakerna. Redo vann denna gren, SKITKUL!!!!!! Han hann bara inte ta en plånbok som låg kvar, annars kom allt in. Många hundar ville inte ta de konstiga sakerna, dom sprang runt och letade länge innan dom hittade de få "typiska" uppletandeföremålen.



Igår var det förträff inför SM, alla vi som kvalat in till lydnads SM från distriket träffades på Uppsala BK för en träningsdag. Tanken var att vi skulle köra enligt ordningen på SM. Dock var planerna inte klippta så någon dirigeringsapport skulle inte gå att göra, apporterna syntes inte alls.

Vi började med liggande i grupp och sedan sittande. Redo skötte sig riktigt bra vad jag fick höra.

Sedan var det fritt följ. Det var bättre än på länge och Lena som tidigare var med i talangtruppen gillade mitt fria följ. Sedan var det dags för vittringen. Redo har fått ett bakslag där han springer ut, tar rätt pinne, SLÄPPER sedan för att leta godis  Tror bara att jag behöver mängdträna det.

I nästa ring började vi sedan med dumruta, han känns stabil i det momentet, tempot i skiftena vet jag inte. Sedan var det rutan. Konen står ju 10 meter bort. Ungefär 7 meter och lite till vänster stog hopphindret. MYCKET SVÅRT sa lilla prinsen och missförstod mig (gång på gång...) Sedan när jag väl fått ut honom till konen så gick rutan inte att hitta i det långa gräset, däremot hittades både hopphindret och brukshindrena som skulle skilja planerna åt mycket lätt.   Lite skönt när jag sedan förstod att ingen hund hittade rutan. (Skadeglädje...) Metallapport med hopp gick strålande. Inkallning, dirigeringskonen och fjärren var väl okej. Har jag inte hört någonstans att det inte ska gå bra på träning inför större tävling? Jag lever på det  .

 
 
Sandra&Magi

Sandra&Magi

6 juni 2010 20:06

Magi hälsar att hon ska bli lika duktig som sin pappa när hon blir stor :D

http://tejvor.blogg.se

 
jenniefer

jenniefer

7 juni 2010 10:36

Grattis till superfin tävling:)

http://www.canovills.webb.se

 
Gunilla

Gunilla

7 juni 2010 13:39

Lite finputs och ett bra spår så ska väl ett cert kunna sitta fint!
Duktigt ekipage!

http://www.cukids.se

 
John-Åke

John-Åke

7 juni 2010 16:15

Stå på dig, certen inom räckhåll. Snyggt jobb!

http://www.cukids.se

 
Ingen bild

Elin & Skandalen

7 juni 2010 18:58

här räknar vi inte bara med cert, vi räknar med att ni står på startlinjen till TVÅ SM nästa år! Blir varm i hjärtat när vi ser er igång! Hoppas vi ses nästa helg!

 
Anna & Juni

Anna & Juni

7 juni 2010 22:30

Kul att se! Vad duktiga ni är :)

http://www.annaronge.com

 
Mögel-Åsa

Mögel-Åsa

9 juni 2010 16:32

Här händer det massor av roliga saker:)

http://www.kennelhyzz.se

 
Gun

Gun

11 juni 2010 19:58

Vilket härligt ekipage ni är! Kul att se! :)

http://www.torpie.se

 
Ingen bild

Petra & Lira

13 juni 2010 08:27

Ni är grymma och kommer att briljera på SM! Ska bli kul att ses! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards