Teamredo

Direktlänk till inlägg 19 juli 2010

Hemma igen

Av Mariah Andersson - 19 juli 2010 16:42

Jag och Redo har varit iväg på läger igen, denna gång för att slåss uppe bland myggen på Tåmelägret.

Jag och Rosanna samåkte de 80 milen upp. Tack för en trevlig resa och att jag slapp köra själv, jag var stundtals en mycket trevlig resekamrat  .


På grund av lite olika omständigheter så fick jag glädjen att vara med i tre grupper. Jag började i en elitspårgrupp med Helena Lundahl. Vi körde lite spår, uppletande, upptag och lydnad.

Sedan fick jag vara med brukslydnadsgruppen, ledda av Anna Lindelöf. Jäklar vilken tjej! Superkorta uppknäppta minishorts, rosa bikiniöverdel, solglasögon, blonderat hår, och en jäkla härlig attityd!!!!!!!! Fantastisk instruktör, och jag har fått massor med småtips att tänka på! Jag bara måste gå kurs för henne igen!

Därefter så fick jag vara med apellspårgruppen. Vilken ära att få gå en kurs för Micke Ryberg! Militärsnubbe som pysslar med bombhundar bland annat till vardags. Jag kom in i gruppen när dom hade börjat med hårda spår. Nu har jag fått hela grunden i hur man lär in grus- och asfaltsspår. Sedan körde vi i skogen. Nej det blev inga apellspår för min del. Bland annat så fick jag och Redo testa på bilspår. Min spårläggare började att lägga ett spår i skogen, gick sedan ut på en grusväg. Där blev hon upphämtad av en bil och åkte fram 50 meter på vägen i bilen. Dom hade vevat ner en ruta och satt ut med armen som en raggare. Sedan fortsatte spåret in en liten bit i skogen. Jag trodde nog att Redo skulle tycka att spåret var borta när han kom upp på vägen, men nej. Redo kom upp, analyserade i kanske 15 sekunder, drog över vägen dit vinden flyttat vittringen och grävde sig fram på vägen längs "spåret". Jäklar va häftigt. Hur F-N kan dom tappa bort oss i skogen!?!?!?!?!?!?!??! Vi körde även stadsspår, det ska jag utveckla mycket hemma. Micke anser att kan dom hålla fokus och särskilja i en park där det är fullt med folk så ska några bärplockare i skogen inte vara något problem. Härligt med en instruktör som inte är för fastlåst vid regelboken hur tävlingsspår ser ut utan tänker verkligen spår ur hundens synvinkel. Jag ska nu köra hårda spår, stadsspår, pinnspår, springspår, jaktspår....hur ska tiden räcka till???

Det har varit tuffa dagar. Upp runt 06.00, prommis med hundarna, frukost vid 7. 8 till 12 träning, sedan lunch och fortsatt träning till 17.00 Därefter föreläsning vissa kvällar. Vi alla sov i tält, lite kallt på nätterna. Sista dagen satt Redo upp och sov, helt slut. Tyvärr inga foton eller filmer från veckan för det glömde jag helt bort! Nu ska vi vila oss lite lite så sätter vi igång igen.

 
 
Ingen bild

Monica och Fernie

19 juli 2010 19:29

Låter ju fantastiskt kul!!!!!

 
Jill

Jill

19 juli 2010 21:45

Nu får du lära mig massor i helgen... om spår :)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Johanna, Pi & Spider

Johanna, Pi & Spider

20 juli 2010 10:24

WoW! Låter ju helt galet kul! Skulle behöva gå på ett sådant läger, tycker inte spår är så superkul >_

http://www.jblom.se

 
Gunilla

Gunilla

21 juli 2010 13:39

Kul att det har gått bra när du åkt så långt för att gå på läger!

http://www.cukids.se

 
Ingen bild

Pia och flatcoated-Maya

21 juli 2010 19:05

Jättekul att du kom med i vår grupp de sista dagarna på Tåme! Jag har berättat för alla som vill höra (och alla andra) om Redos bilspårande. Ska bli spännande att följa dig och Redo i tävlingssammanhang. Kör hårt!

 
Ingen bild

Malin och Jojo

21 juli 2010 22:00

Åh va roligt!!! Så himla kul att vara på spårkurs!
Trevlig sommar//Malin

 
Maja, Ache & Link

Maja, Ache & Link

25 juli 2010 10:23

Till och med lilla jag tycker det låter spännande!
Hoppas du inte blev uppäten av alla mygg!

vi hörs!

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Skapa flashcards