Teamredo

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2010

Semestern är slut

Av Mariah Andersson - 5 augusti 2010 07:36

Ja semestern tog slut, men lika glad är jag för det för jag verkligen älskar mitt jobb! Dock känner jag mig trött för jag har vänt lite på dygnet.


Jag och Redo var på träningsläger med Hyzz i helgen. Supertrevliga människor och fantastisk mat. Kan det bli bättre? Dessutom fick jag träffa Redos valpar Diezel och magi. Bägge helt underbara!!! Dock inte särskilt lika varandra, varken på utsidan eller insidan. Jag kan ta båda två!!!

   Träningen då, jag har fått satt mig ner och funderat lite på min egen inställning till träning. Har hänt så mycket sista året och Redo är faktiskt min första hund som jag satsat på i lydnad och bruks. Man får så mycket tips och idéer och det är lätt att tappa bort sig själv i alla förslag. Nej jag ska nog börja lyssna mer på mig själv igen och lita på min känsla. De senaste träningspassen har gått SKITBRA! Känns som jag och Redo har börjat hittat tillbaka till varandra.


Och sedan en stor nyhet! Jag har blivit gudmor. Min bror Fritte och hans flickvän Johanna fick en liten Svea i förrgår. Jag har ju inte varit förtjust i barn tidigare men med deras första barn Gösta så är jag såld. Nu vågade dom ge ansvaret som gudmor till mig! Tack Johanna och Fritte!!!!!!

 
 
Jill

Jill

5 augusti 2010 08:51

GRATTIS GUDMOR!!!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Christer&Busa

5 augusti 2010 10:22

Oj då gudmor, snart kanske det inte bara är Redo som har gråa hår.
Vi ses

 
Ingen bild

Hyzzmormor

5 augusti 2010 20:02

Tack för helgen!!!:) Att vara gudmor förpliktigar, bara så du vet!! Kram.

 
Gunilla

Gunilla

6 augusti 2010 21:10

Du gör nog rätt i att lyssna på din egen känsla, du är ju den som känner din hund bäst. Men träningstips är alltid bra att fundera på.
Grattis till den fina titeln - Gudmor!

http://www.cukids.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards