Teamredo

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

campingspår...

Av Mariah Andersson - 7 augusti 2010 11:43

Idag startade jag och Redo morgonen med att åka iväg till Härjarö campingplats och lägga ett spår. Började lite snällt så han skulle få fästa och sedan rakt in i smeten, runt tält och husvagnar  

Under tiden spåret la till sig så körde vi ett pass lydnad. Körde igenom fria följet, dumrutan, inkallning med stå och ligg, konskick och vittringapportering. Allt gick strålande. Fram för allt så ligger Redo mycket längre bak i fria följet utan att ha tappat attityden!!! Den placeringen försvinner väl så fort vi närmar oss en tävlingsplan men roligt att se att den finns  

Sedan körde vi vårat spår efter ungefär en timme. Man märkte i början, de första ca 150 m att han inte är van med den störningen i spåret. Flera hundar som gjorde rejäla utfall, barn som sprang och lekte och skrek, bilar, cyklar, människor som satt och åt frukost i förtälten till husvagnarna.... Han stannade upp några sekunder, fram för allt av ljudet av barn som lekte  , och fortsatte sedan. Fina markeringar av pinnarna, härlig attityd! Det här ska jag göra oftare.

Sedan åkte vi hem till vår strand och badade lite.

    

     

 
 
Fia

Fia

7 augusti 2010 16:42

Ett tag sedan jag var in här. Mycket skoj att läsa :) Valla nötter :O Förstår Jill's SKRÄCK!!!! Jag är skiträdd för springande kor - man kan ju bli nermejad - HUA!!!!!
Vad duktiga ni är med träningen - kul att läsa om campingspåret! Så skönt att träningen känns bra :) Ha det bra!

http://www.vickulas.se

 
Ingen bild

Christer & Busa

11 augusti 2010 10:03

Vi vill vara med när ni gör sådana kuliga grejer.
Vi ses.

 
Marie L

Marie L

12 augusti 2010 20:08

Hej!
Lite sent, men STORT GRATTIS till certet i spår med klassvinst dessutom, supersnyggt jobbat! :-)

http://www.123minsida.se/minos

 
Gunilla

Gunilla

13 augusti 2010 19:40

Imponerande!!!

http://www.cukids.se

 
Maria

Maria

17 augusti 2010 15:02

Tack för en trevlig lördag!! :)

http://www.kennelwalkabout.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards