Teamredo

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Landskamp mot Norge

Av Mariah Andersson - 23 augusti 2010 16:16

I fredags samåkte jag och A-C till Kristinehamn för att tävla mot norska "rekrytgruppen" i lydnad.

  


Lördagen var jättetrevlig, spännande att dels se alla i talangtruppen tävla men även att få se norrmännen. Hade blivit lite rädd när man såg dom träna på fredagskvällen, ruggigt bra hundar fanns det!

Redo´s och min runda gick jättebra, nöjd med Redos fokus och engagemang. Dock busade han till det lite med att tjuvstarta från rutan i inkallningen vilket resulterade i en nolla. Jag skrattar mest åt det, Redo har väl aldrig tjuvat i hela sitt liv så det var väl kul!!!!

Många svenskar gjorde riktigt fina rundor, värst var Ditte med sin labbe som briljerade!!!! Detta slutade med att VI SVENSKAR VANN!!!! tätt följda av norrmännen.

Man måste vara snygg när man ska tävla...

  


På söndagen fick vi träna tillsammans. Jag hade två norskor i min grupp. Det blev en jättetrevlig träningsdag med nya synvinklar på många moment. Det var lite annan syn och kul att få höra deras tankar om oss svenskar. Generellt tyckte dom att vi var lite för "prydliga" och ordentliga mellan momenten mot våra hundar. De flesta norrmän lät sina hundar busa runt ordentligt mellan momenten, flera hundar hoppade och bet i sina förare. Ett mellanting blir nog bra! Sedan hade dom många roliga idéer om farten till kon och ruta. Mycket kul ska vi nu testa på och jag känner mig inspirerad som aldrig förr.


Det är nu dags igen för ansökan att vara med i talangtruppen!!! Förra gången var det inte många som sökte, och det måste vi ändra på! Så alla som gillar lydnad, passa på att filma er och skicka in en ansökan. Det är absolut inte tänkt att man ska vara färdig utan ledningen vill hitta ekipage med kapacitet. Ut och filma!!!!

http://sbk.nu/templates/Page.aspx?id=8221 

 
 
Ingen bild

Petra & Lira

23 augusti 2010 22:24

Bra jobbat! Grattis!
Visst blir man paff, jag minns jag tänkte "nä men SE hon TJUVSTARTADE till konen" - känner igen det! ;) Ha ha!

 
Anna & Juni

Anna & Juni

24 augusti 2010 11:47

Kul att ses i helgen! Tycker dina flaggor blev jättefina på kinderna :)

http://www.annaronge.com

 
Gunilla

Gunilla

24 augusti 2010 18:59

Grattis till segern!

http://www.cukids.se

 
Anna o hundarna

Anna o hundarna

3 september 2010 22:36

Jag ska omedelbart skicka in en film på mig och Ying, så ni får litet konkurrens.

http://www.pelleskop.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards