Teamredo

Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Två tävlingar...

Av Mariah Andersson - 6 september 2010 07:11

I helgen har det tävlats. I lördags åkte jag och Lillemor från jobbet för att tävla i Katrineholm. Lillemor skulle debutera med sin lilla aussie Trotsa i lydnads ettan.


Sittande i grupp: 10

Platsliggning: 10

Fritt följ: 9

Dumruta: 10

Ink med ställ och lägg: 9,5

Sändande ruta: 10

Apporteringsdirigering: 0             Redo ställde sig med rumpan åt mitt håll vid konen och huvudet fint riktat med mitten apporten. Jag chansade och det gick inte. Varför VARFÖR la jag inte in ett DK så han vände sig mot mig  

Hopp metall: 9,5

Vittring: 10

Fjärrdirigering: 10


Poäng: 283,5. 4:e plats

 En ganska fin runda då med min nolla i dirigeringsapporteringen. Så tråkigt bara, dirigeringsapporteringen räknar jag som Redo´s bästa moment. Han gör ALDRIG fel på träning, men nu har det hänt allt för många gånger på tävling. Dock var inte känslan helt med mig idag. Jag var inte nöjd när jag gick av planen. 

   Grattis till Lena med Avec för en snygg runda och en tredje plats!


Revanchdags, tävling i Knivsta igår, domare Inger Svedin.


Sittande i grupp: 10

Platsliggning: 10

Fritt följ: 9

Dumruta: 9 ngt långsamt sitt + lite snett

Ink med ställ och lägg: 9 ngt sent lägg

Sändande ruta: 10

Apporteringsdirigering: 8,5 tempo till kon

Hopp metall: 8 slår i

Vittring: 7 okonc

Fjärrdirigering: 8,5 dk sätt

 

Poäng: 284,5. 1:a plats

 DVS nästan detsamma som i lördags fast utan nollan  . Om jag tyckte att känslan fattades i lördags så var det ingenting mot igår. Jag tycker det brister i engagemang mellan momenten, han kikar in allt roligt och jag vill att han ska be mig om arbete. Ingenting som en domare dömer på utan bara en känsla hos mig själv. Dock när man går av planen så kommer alla fram och tycker att det har sett fantastiskt ut. Själv vill man hem och gråta... Tror jag behöver ha några tävlingar filmade för jag börjar nog få lite vriden syn på mig och Redo som ekipage. I veckan ska jag bara jobba på engagemang och busa. Tävling lördag och söndag även nästa vecka.

 

Lillemor och Trotsa tog hem vinsten med 185 poäng. Nästan alla avdrag var pga Lillemors mer eller mindre omedvetna dk. Snyggt jobbat Trotsa!

 

Igår kväll var jag ute och cyklade med Redo. Full galopp i en timme, han och jag var helt slut sedan och avslutade med att ge Redo lite välförtjänt massage. 

 
 
Gunilla

Gunilla

6 september 2010 08:05

GRATTIS till ytterligare två första priser!
Förstår att det är surt med en nolla i det läget.
Jag tror inte att du behöver gråta...njut av din hund och av allt arbete du lägger ner på honom...ni är så duktiga...publiken har rätt!
Kram
Ps Mamma Elfin blev godkänd elitspår i går

http://www.cukids.se

 
Maria

Maria

6 september 2010 10:47

Trist på 0:an! Alltid lätt att vara efterklok och tänka att varför gjorde jag inte si eller så, men i stundens hetta har man ju inte många tiondelar på sej att fatta rätt beslut!! På't igen bara! Och GRATTIS till 2 stycken första priser!! :)

http://www.kennelwalkabout.se

 
Maria

Maria

6 september 2010 11:08

Om du har rätt så kommer jag med ett gäng till dej!! :) :) :)

http://www.kennelwalkabout.se

 
Maja och Link

Maja och Link

6 september 2010 15:46

Oj vad du tävlar nu då! Kul! Hoppas att apporteringen släpper även på täving snart! Vi ses nåt tag!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Jill

Jill

7 september 2010 05:53

Gulliga gulliga ni :)

http://hundarnaojill.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards