Teamredo

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Fler tävlingar...

Av Mariah Andersson - 12 september 2010 16:36

Lydnadstävling både lördag och söndag även denna helg.

I lördags var det inne i Bro. Tävlingen gick väl sådär, lite missar här och där. 3:e plats med första pris, inget att skryta om...

Idag var jag iväg till Skultuna för att tävla. Har det filmat så ni får njuta av filmen.


Även denna gång så kändes det illa när jag gick av planen. Efter jag tittat på filmen ser jag hur orättvis jag är mot mig själv och Redo. Visst finns det missar lite överallt men han har ju faktiskt en trevlig attityd. Ett par missar i några moment, vad spelar det för roll?! 

Åter igen blir det fel med dirigeringsapporteringen på tävling. A-C kom på vad som kan vara problemet och jag ska träna på det i veckan, kan det vara så lätt? Vi får se!!!

 Stora missen för dagen var på vittringsapporteringen: springer över, lyfter fel och tar sedan bara första bästa. Har kört med dolda vittringpinnar så Redo tror nog "att de synliga är det iallafall inte!" Sedan blev han nog lite stressad och plockade in fel. Tempot i fjärren var nog resultatet av en arg matte  

För övrigt var det bra poäng. Mycket bättre engagemang mellan momenten.

10 sittande i grupp

10 platsliggning

9,5 fritt följ

10  dumrutan

10 inkallning

10 rutan

7 dirigeringsapport

10 metall hopp

0 vittring

9 fjärren

Sedan efter tävlingen åkte vi hem till mina föräldrars gård.

    Två saker man kan göra med en kvast: Sopa och...   Slå farmor!!!

Fritte gräver ur, Gösta kastar i...

   

Barn och en byggarbetsplats är en bra kombination. Inga problem så länge man har rätt utrustning.

 

Årets sista hallon...    

Bra med många leksaker, finns mycket att ha roligt med...

   

 
 
Maria

Maria

12 september 2010 17:34

Härlig attityd! Synd på vittringen!!

http://www.kennelwalkabout.se

 
Ingen bild

Monica och Fernie

12 september 2010 17:57

GRATTIS!!! Som sagt - man får inte döma för hårt!!! Kram på er

 
Gunilla

Gunilla

12 september 2010 21:31

Grattis igen!
Fina bilder på barn och Redo!
Kram!

http://www.cukids.se

 
Jill

Jill

13 september 2010 06:59

:) Ni är ju så bra!!!!!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Christer & Busa

13 september 2010 10:06

Kollade filmen, som vanligt ni är bäst ( du måste inse det) . Det är "mänskligt" att fela lite.
Ha de' Vi ses
Mvh
Christer & Busa

 
Anne & Boston

Anne & Boston

13 september 2010 10:45

Hej!
Va kul att det gick bättre på söndagen OCH att du själv fick se filmen. Jag såg dig ju på lördagen och trots ngr missar så imponerade ni stort. Liiite hård var du allt mot dig själv...snart sitter allt som en smäck;)). Lycka till!

http://www.hundkurserna.se

 
Ingen bild

Elin med gråben och skandalen

13 september 2010 22:21

Vilka härlig hund du har, som alltid alltid ställer upp för dig och gör sitt bästa!

 
Ingen bild

Petra & Lira

14 september 2010 20:30

Ni är helt fantastiska! :) Blir glad av att se er!Filma är super, då får man som pet-Fia lite smäll på fingrarna och ser hur det ser ut... *känner igen mig* Men ens känsla kan ingen ta ifrån en... för det är ju det där "flowet" som eftersträvas och som man vill uppnå. Ni är hur bra som helst! Många kramar från oss!

 
Marlene

Marlene

14 september 2010 22:47

Ni är alltid lika härliga att se på plan! Glöm inte att se guldkornen som du en gång lärde mig ;) För det har ni massor av, lite smågrus i maskineriet är bara till för att man ska jobba lite extra, för att sen få valuta för arbetet! Hoppas lösningen är nära :)

http://www,mafomy.wordpress.com

 
Gunilla

Gunilla

16 september 2010 19:08

Nu har jag sett och njutit av filmen! Fantastiskt!

http://www.cukids.se

 
Jeanette, Sly & Enya

Jeanette, Sly & Enya

5 februari 2011 21:08

Hej! Ramla in på din trevliga blogg:) Otroligt härlig energi på din hund! Även om inte allt gick "klockrent" så får jag en "wow-känsla", vilket team ni är:). Ha en bra vår och all lycka på tävlingsbanorna!

http://www.starsweepers.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Skapa flashcards