Teamredo

Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Rankingtävling och vallning

Av Mariah Andersson - 26 september 2010 18:11

Igår åkte jag och bästaste supporten A-C iväg på rankingtävling i Katrineholm. Jag har sett fram emot att få åka och titta på de allra bästa. Det är landslagsuttagning och man kan nästan se på det som ett litet mini SM, ingen av de bästa saknades! Skulle bli kul att bara få se alla duktiga hundar, och lite se vart man låg i den konkurrensen.

Jag har lagt mycket tid på min inställning och tänkte att jag ska vara trevlig och vara nöjd med allt! Ja och nöjd med dagen kan man väl vara.

Av de 22 hundar som var på plats kom vi på 5:e plats!!!!!

 

Känns jättehäftigt, men relativt mycket missar i programet. Men det som ger en hög plats är att inte nolla något, och det lyckades vi med igår!!

 

Däremot idag på tävlingen i Heby gjorde vi en kanonrunda, men nollade vittringen. Redo har en liten hang-up på det momentet just nu. Igår jättefint, idag ut, lyfter fel pinne, ångrar sig och tar sedan rätt. Utan den nollan hade vi hamnat på dryga 300 poång. Kul med kommentaren "utmärkt!" på två ställen i protokollet: rutan och metallhoppet. Redo gjorde även en riktigt fin räddning i dirigeringsapporten. Det var yttepyttesmå apporter, jag frågade till och med om de inte hade större?!? Han stannade före mitt komando vid konen(  )  står vriden mot höger, jag hade lottat vänster. Vänder åt hans vänster på mitt höger kommando (rackarns hund), men ändå ser han mitten och vinklar ut till rätt apport   Gulleplutt!

 

Sedan i eftermiddag firades det med ett vallningspass. Vallade ju lite i somras och då kände jag att Redo började faktiskt tända på djuren. Idag var han bra tänd, för att vara kelpie, och ville flytta dom!

 

Jag filmar samtidigt som jag körde både Redo och pappas Albert. Usch det var inte enkelt men tänkte det kunde vara kul med en film. Lite busigt här och var och jag kunde inte riktigt fokusera med kameran i högsta hugg.

Kul att se skillnaden på Redo och Albert när den sura amkon går till "anfall". Redo flyttar sig snabbt och smidigt medan Albert ger sig fan på att få bort den. Även Albert räknas ju faktiskt som en nybörjare då han fått mycket lite träning, men man ser ändå skillnaden.

 

 

 
 
Ingen bild

Hyzzmormor

26 september 2010 19:00

Yippie!!! Bra jobbat. GRATTIS!!!!

 
Gunilla

Gunilla

26 september 2010 20:10

Det ser ju riktigt bra ut, mera träning så blir det en duktig vallhund av Redo!

http://www.cukids.se

 
Ingen bild

Monica och Fernie

26 september 2010 22:27

supergrattis!!!!!

 
Maria

Maria

27 september 2010 13:08

In your dreams!!!! Min lilla prinsessa vill inte lämna mamma!! :)
Härlig placering på rankingtävlingen!! :) GRATTIS! Synd på nollan i Heby! Men nu är ni klart på g!! :) Kör hårt!!

http://www.kennelwalkabout.se

 
Jill

Jill

27 september 2010 18:07

:) ;) GRATTIS!!!!!!!!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Malin

27 september 2010 21:41

Grattis!!!
Ni är så braaa =)

/Malin och Jojo

 
Gunilla & John-Åke

Gunilla & John-Åke

28 september 2010 20:13

Glömde...Grattis till den fina placeringen!!

http://www.cukids.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

28 september 2010 22:56

Grattis finaste du och vovven! Ni är grymmast :D

http://www.annaronge.com

 
Maja och Link

Maja och Link

30 september 2010 12:21

Åh, undrar om Link vågar valla kossorna igen! Duktig kelpie! Vi får väl ta och valla någon dag!
Ikväll ska vi till klubben och träna, Malin kommer! Häng på

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards