Teamredo

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Jag skadade prinsen...

Av Mariah Andersson - 17 oktober 2010 11:05

Usch har inte orkat skriva något men nu när Redo är pigg och glad igen och jag är övertygad om att Redo överlever så får jag väl berätta vad jag har gjort  

Jag skulle iväg på en hudkurs i stockholm via jobbet så jag och Redo slutade lite tidigare. Monika skulle hämta upp mig så jag gick och väntade, passade på att leka och träna lite med Redo. Jag hittade en stor fin pinne och körde en inkallning med läggande. Redo la sig fint och jag kastade pinnen över huvudet på Redo och sedan vände jag mig om. Då skriker Redo rakt ut och jag vänder mig om snabbt. Då står Redo som om han ska falla ihop, helt tom i blicken. Man hinner tänka många tankar på de sekunder som går innan jag är framme vid prinsen. Då börjar han hulka och försöker kräkas. Jag tittar i munnen och ser ett hål långt ner i munnen, i höjd med tonsillerna fast i gomtaket. Får åka ner till jobbet där gulliga veterinär Teresia väntar. Vi får ge honom lugnande för att få se ordentligt. Han har slagit hål på mjuka gommen, in i närhålan/svalget och revat bakre väggen. Vi ringde och konsulterade med en kirurg på Ultuna som tyckte vi kunde avvakta. Det går inte att sy så långt bak utan vi tvättade upp det så gott vi kunde och sedan fick Redo vakna. Jag passade på att ge honom lite vätska i nackskinnet så han inte behövde dricka det första dygnet. Laddade på med smärtstillande och fick sedan hem lilla älsklingen. Ingen antibiotika, vill inte sätta in det i onödan utan hålla ordentlig koll. Dagen efter så var han tydligt smärtpåverkad. Han gick med stängd mun hela dagen, ingen morgonpuss för första gången på 4½ år . Han fick lite rinnande mat på eftermiddagen, gick bra. Han har ju som gomspalt så risken var ju att maten skulle komma upp i näsan. Igår och idag så är han sig själv igen. Igår var vi iväg på inoff jaktprov med Linda med sin labbe Lupus på jobbet. Redo var nog glad att slippa bli behandlad som en sjukling och var sitt vanliga charmiga jag.


Stort grattis till Linda som på fredagen tog första pris i nybörjarklass i jakt och blev uppflyttad. Igår blev det 1:a med HP och 2:a bästa hund för dagen. Jag är sjukt imponerad. Älskar att se hundar arbeta med det dom är avlade för!!!! 


Idag är vi hemma på mina föräldrars går och Redo far omkring som han aldrig blivit skadad. Tänk va lätt det är att göra illa sin älskling.

 
 
Gunilla & John-Åke

Gunilla & John-Åke

17 oktober 2010 13:16

Oj, så fort det kan gå när olyckan är framme, men skönt att det gick bra och att Redo är redo igen!
Kram till er

http://www.cukids.se

 
Ingen bild

Jill

18 oktober 2010 05:48

Prinsen då :(

 
Ingen bild

Göran

20 oktober 2010 18:00

Det var väl inte ditt fel. Sånt här händer när vi leker eller aktiverar våra hundar. Kommer du ihåg Lyra där man inte hittade träbiten under tungan eller Fixa med hagtorns taggen ovanför handleden. Det händer bara. Ja jag tränar med Millie.

 
Ingen bild

Petra & Lira

20 oktober 2010 20:44

:( Stackars finaste killen! Skönt att han blivit bättre så fort!
Läste om bevakningen, sicken häftigt stabil kille, men det visste vi ju iofs... :) Sååå duktig!!!

 
Gun

Gun

27 oktober 2010 18:27

Oj nu var det längesen jag var här! Läste om "olyckan" uch! vilken tur att det är bra med han!! Läskig upplevelse! Mycket roligt att läsa åxå, grattis till fina tävlingar och häftig miljöträning! :) Ha't så bra!

http://www.torpie.se

 
Lena Eriksson

Lena Eriksson

1 november 2010 07:23

Vilken tur att han är bra igen din prins. Otäckt när det händer- Må så gott // Lena och hundarna

http://www.lenashundsida.cybersite.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards