Teamredo

Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Jag har tappat rösten!

Av Mariah Andersson - 3 mars 2011 17:14

Vaknade imorse, helt utan röst. Och nu menar jag verkligen HELT! Kan inte ens viska fram ord. Galen som jag är så åkte jag glatt till jobbet idag, mår ju bra så kan väl passa på att storstäda och pyssla lite. Nej nej, jag har sutit och fixat tänder hela dagen. Ganska skönt i sig då jag slipper prata = skriva på lappar. Men jättejobbigt att inte få ta emot djurägarna, prata med dom och fram för allt inte kunna prata hem dom!!! En hund idag såg hemsk ut i munnen och vi kommer behöva dra upp emot 30 tänder på den. Inte kul att behöva lämna över till en kollega att lämna hem. Alla tandpatienter är ju mina patienter...

 Sedan har jag fått instruera djurägare med röntgen, stått i kassan(  ) = skrivit lappar åt kunderna och allt annat som igentligen inte fungerar utan min röst. Tänk va man tar sin röst för givet!!! Måste bara säga att vilka snälla kunder som skrattar och är trevlig mot mig trots att jag har varit så konstig idag!

                             

Men värst av allt....

Jag måste ställa in träningspasset med Redo i ridhuset ikväll. Jag tänkte först åka men sedan började jag tänka:

Fritt följ: det enda som inte är så bra i ridhuset, lite för tunggått.

Dumruta: nej, det går inte utan röst

Inkallning: öh nej

Rutan: nej

Dirigeringsapport: nej

Metall: nej

Vittring: nej

Fjärren: nej

Detta resulterar alltså i ett INSTÄLLT träningspass  Usch helt värdelöst. Fram för allt så här en vecka innan landslagslägret. Måste ju jobba ner prinsen så han visar sig från en sansad sida  


Jahopp vi får se om jag hittar den rackarns rösten inom en snar framtid, det här är faktiskt inte roligt!

 
 
Jill

Jill

4 mars 2011 06:48

Tråkigt :( Men rösten är snart på G och ha en underbar helg den 11-12 Hejja Mariah och Redo!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
christer&busa

christer&busa

4 mars 2011 09:22

Vad lugnt och skönt Redo måste ha det........
Jag tror på att vila sig i form.
Lycka till på lägret !

http://www.christer-busa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards