Teamredo

Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Bruks- DM i Tierp, Upplandsdistriktet

Av Mariah Andersson - 16 maj 2011 07:14

Jag och Redo har varit iväg i helgen och tävlat elitspår på bruks DM i Tierp.


LÖRDAG

Dagen började, ofattbart tidigt, med lottning. Fick en härlig känsla när jag hade turen att dra startnummer 1  .

Direkt ut i skogen för spåret. Fick en fin upptagsruta och sände fram Redo. Han har så fina upptag just nu, fint tempo ut. Han gick över spåret med vad jag uppfattade som 1 meter, vände, sniffade av bakspåret och ut fint, dock lite vingligt i rätt riktning. Spåret gick fint fram tills vi kom ut på ett rishygge. Djupt ris att pulsa fram i. Redo hittade en pinne och vi fortsatte. Sedan fick vi vårt första spårtapp någonsin! Jag är så van med att han ligger på som en galning i spårlinan. I detta riselände kunde han inte det och jag fick svårare att läsa honom. Vi irrade och irrade, jag hade ingen aning om vart vi hittat vår pinne och jag vill inte gå in och styra upp någonting alls - Redo måste lösa det själv. Till slut så tog smarta Redo och knatade ut till skogskanten och gick längs hela kanten till han fick tag på spåret igen. Kändes som det gick säkert fem minuter där ute och nu kände jag mig stressad. Skynda skynda, jag pressade Redo och för varje pinne fick han ett slick på skinkosttuben innan vi sprang iväg igen. Svettig och mycket varm efter sprungit och halkat runt på stenar och stockar så hittade vi till slut slutpinnen. Det visade sig att vi hade fått in alla pinnar och gått runt på en tid på 27 minuter. Hade kanske inte behövt stressa så mycket  .


POÄNG UPPTAG: 10 - 10

POÄNG SPÅR: 10- 10

 

Sedan var det dags, efter många timmars väntan, för uppletandet. Vi kommer fram till en jättefin ruta och när jag körde så hade jag en svag fin sidovind. Redo gick fantastiskt!!!!!! Fin galopp ut, raka skick och letade travandes tillbaka. 4 föremål in och jag var så nöjd att jag hade kunnat gråta!!! Haft lite problem med detta moment efter jag lagt om träningen i våras. Så för två veckor sedan hade vi inget uppletande, och jag la tillbaka träningen till det vi alltid kört med förhoppning att det gick att reparera tills DM:et! Min fina Prins, han vill alltid göra rätt!!!!!!


POÄNG UPPLETANDE: 9,5 - 9,5. Ngt lätt tugg

 

Dagen slutade med några lydnadsmoment. Platsliggning med skott, hopp och stege. 10 -10 på platsen och stegen, 8-8 på hoppet. Bägge domarna dömde islag. Jag hörde eller såg inte det!?! Strunt samma, en sån härlig dag!


SÖNDAG

 

Nu var det bara resten av lydnaden kvar. För att få lite spänning så startade vi i omvänd resultatordning. Alltså skulle jag och Redo ut sist och försvara vår LEDNING.....

Dom var så otroligt snabba att meddela resultaten så när jag skulle in så ropade dom ut att den som låg tvåa hade fått sammanlagt drygt 601 poäng. Härligt!!!

Redo glänste i lydnaden. Självklart, lite missar här och var. Men åhhh va roligt vi hade på planen!!!

Fritt följ: 9,5 - 9,5

Ink m stå och ligg: 7,5 - 8. Inkallning med ligg och ligg  . Redo statsade fullt och då har det hänt att han fäller ner i ligg. Jaja...

Framåtsändande: 10 - 10. Lite snällt då han var lite långt ut på sista skicket men superfint annars. Och domarna valde att inte se...

Krypande: 8 - 8. Dubbelkommando nerläggning. Åh så onödigt. Redo måste suttit och tänkt på något annat... Härligt kryp som alltid!

Skall: 10 - 10

Metallapport: 10 - 9,5. Ena domaren drog för snett sittande tror jag.

Tungapport: 10 - 10. Ett sus genom publiken. Inte ofta man ser en kelpie satsa fullt och smälla i en tungapport  


Tävlingsledaren springer fram till mig och grattulerar. Jag hinner inte av planen innan det ropas ut i högtalarna:

Mariah och Redo vinner med 623,5 poäng!

 

Herregud! Jag bara sprang av planen och belönade prinsen och grät. Inte bara blev vi alltså Distriktsmästare, vi tog sista certet och Redo blev Svensk brukschampion. Vi borde även nu vara klara för bruks SM med ett snitt över 611 poäng!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 Världens bästa Redo!!!!

 

Jag vill passa på att tacka hela hejjaklacken!!!!! Det värmer så ute på planen när alla hejjar på!!! Otroligt bra arrangemang från Tierps brukshundklubb med fina marker och supertrevliga funktionärer. En supertrevlig dag helt enkelt. Grattis även till Monika och Bella som första Perro´n i Sverige fått godkänt i elitspår!!


Foton kommer från helgen lite senare...

 
 
Gunilla

Gunilla

16 maj 2011 08:03

GRATTIS OCH GRATTIS OCH GRATTIS!!!!!!!!!!!!
Det gjorde ni bra!!!
Kramar i massor från stolta uppfödare!

http://www.cukids.se

 
Ingen bild

Ingela Ask och Embla

16 maj 2011 08:10

Ni Är FANTASTISKA!!!!!!

 
Lena Eriksson

Lena Eriksson

16 maj 2011 08:44

Stort GRATTIS från oss. Kanonbra jobbat!! // Lena och hundar

http://www.lenashundsida.cybersite.se

 
Fia

Fia

16 maj 2011 08:49

Grattis! Då får jag kanske döma er i någon del på SM ;) Så skoj :)

http://www.vickulas.se

 
Maja och Link

Maja och Link

16 maj 2011 09:01

GRATTIS! Ni är så jävla bra!!!!!
Nästan så man fäller en tår när man läser!

Vilken härlig helg Ni haft!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Gunvor

Gunvor

16 maj 2011 09:20

SUPERGRATTIS!!!

http://www.roscanailles.info.se

 
Maria

Maria

16 maj 2011 12:03

Härligt! Stort grattis!

http://www.kennelwalkabout.se

 
frida

frida

16 maj 2011 13:08

Så härligt!!! GRATTIS! :D

http://www.istapp.net

 
Sanna

Sanna

16 maj 2011 17:44

STRÅLANDE!!! Grattis så jätte mycket till championat och DM vinst och SM. Underbart!!

http://www.sugarwinds.se

 
Ingen bild

Malin

16 maj 2011 19:20

****MEGA GRATTIS****

Va ska man säga...ni äger!! Lycka till på SM!! Gud va häftigt!!

//Malin och Jojo

 
Anna & Juni

Anna & Juni

16 maj 2011 20:28

GRATTIS! Wiii, vad duktiga ni är!

http://www.annaronge.com

 
Ingen bild

diezel

16 maj 2011 21:40

GRATTIS! COOLT MED BRUKS SM FARSAN;kram, Diezel
Lycka till bra att få 10,10 på framåtsändandet!!!

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

16 maj 2011 23:17

oj oj Stort Grattis! Vilket team ni är!!!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Jill

Jill

17 maj 2011 06:52

HURRA HURRA!!!!! F-n vad ni är bra!!!!!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Mamma

17 maj 2011 13:18

Grattis båda två! Många kramar från mamma.

 
Ingen bild

Blomman

17 maj 2011 23:59

Jättegrattis, bra gjort!

 
Marie L

Marie L

18 maj 2011 02:04

STORT GRATTIS va härligt, snyggt jobbat!!

http://www.123minsida.se/Minos

 
jenniefer

jenniefer

19 maj 2011 20:23

Supergrattis världens bästa redo & maria :D :D kramar & önskar er stort lycka till på SM!!!

http://www.canovills.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards