Teamredo

Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Bilder från Kolmården

Av Mariah Andersson - 29 maj 2011 09:19

Jag var ju med jobbet på Kolmården. Äntligen har jag haft tid att sätta mig ner och gå igenom bilderna. Vi hade en fantastisk dag, jag åkte hem för att tävla DM Bevakning. De andra bodde kvar på Vildmarkshotellet och var där ytterligare en dag. Vi fick en privat rundvandring med Torsten Möller som är chefsveterinär på lördagen.

  

 Vi fick veta sån där häftig information så som att en noshörning går att söva med ungefär 1 ml Ketaminol. En kanin behöver ungefär 0.2 ml Ketaminol. Skiljer bara så där 1 ton 999kg mellan en noshöring och en liten kanin men så lite i dosering...

 

Lilla gulliga nätta noshörningsungen diar lite sött(?)

     

Det här är en fågel i mina ögon, elak och onskefull blick!


          

 Snacka om vallningsblick!



Lilla tigern ville leka med bollen, måste bara få upp den ur vattnet först

 

I bussen står mina kollegor, snacka om närkontakt med tigrar!

       

    

   

   

Noshörningarna var lite trötta i slutet av dagen...

     


           

 


Ligger och jäser i solen, sedan klia sig lite på magen...

  

       


Dhole hundarna, här började jag sakna Redo...  

 

Sedan är man ju lite miljöskadad, ser ni vilken fin ven som man skulle vilja slänga in en kanyl i!!!

     

 

Sedan kom vi till det häftigaste av allt! Denna kamel hade fått en unge bara två dagar tidigare. Vi fick gå in till den i sitt egna hägn. Diar så fridfullt!


Fina kamelmamman 


 

Jag står 2-3 meter ifrån de andra i gruppen och fotograferar. Plötsligt vänder mamman in från staketet och börjar gå rakt mot mig!!!!

 

Dom kommer fram till mig och jag står plötsligt och klappar en 2 dagar gammal kamelunge vid namn Volga.

 Det var riktigt häftigt!!! Måste åka dit igen! Måste ju nu hålla koll på MIN Volga Mariah, känner mig lite delaktig   


 
 
Ingen bild

Petra & Lira

29 maj 2011 10:10

Wow.... så fina bilder!
Du en helt annan sak... vad har Redo för halsmått? :)

 
Ingen bild

Merja

29 maj 2011 11:41

Fina bilder! Förstår att du kom att tänka på Redo...

 
Anna o hundarna

Anna o hundarna

29 maj 2011 12:11

Åå, kapybaror! Mina favoritdjur! Och så bussen Moskva-Vladivostok, förstås, vilken åktur!

http://www.pelleskop.webblogg.se

 
Ingen bild

Monica Johansson

29 maj 2011 18:09

Jättefina bilder! Blir sugen på att åka dit!!

 
Elin & Skandalen

Elin & Skandalen

30 maj 2011 06:30

Vilka underbara bilder!!!! Inser att det måste bli kolmården i sommar!!

Stort grattis till DM-silver och kval till SM i bevakning! Men ännu mera grattis till finfina resultat i spårskogen; DM-guld SBCh och kvalpoäng till SM!!! Vi håller alla tummar vi har för att det ska räcka hela vägen - för då tror jag allt att ni kommer finns med bland topp 5!!!

Sköt om er! Många kramar från oss i norr!!

http://skandalen.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Skapa flashcards