Teamredo

Direktlänk till inlägg 5 juli 2011

Semester

Av Mariah Andersson - 5 juli 2011 10:53

Lite dåligt med uppdatering på bloggen...


Blixten slog ner hos oss för 10 dagar sedan. Alla telefoner, fax och DATORER är döda! Men det värsta var att våra fina vovvar Albert och Lukas snetände och rök ihop på liv och död. Har aldrig slagits eller ens knappt morrat åt varandra tidigare och nu det här! Jag spenderade 9½ timme på Ultuna Djursjukhus förra lördagnatten. Lukas är biten hela vänster kind och inne i örat. Ser fint ut nu efter 10 dagar. Har bara ett sår inne i örat som fortfarande bråkar lite. Där är brosket framme och det måste bildas ny hud för att täcka, tar lite tid.


 

Albert hade mer otur. Även han är biten hela vänster sida av kinden men även bägge frambenen, där det går rakt in i leden. Han fick ett gäng med drän och dom fick spola ur leden på Ultuna. Dom sa att det inte såg bra ut och att det med största sannolikhet behövdes spolas igen. Dom ville även lägga in honom men då jag har så dålig erfarenhet att inlagda hundar så tog jag hem honom och övervakade själv. Peppar peppar, ta i trä men det går än så länge jättebra. Han har inte onnt, går obehindrat, måste morras åt för att inte leka och stimma omkring. Jag har tempat honom var 4:e timme, ingen feber! Ska nu bara hållas lugn i 6-8 veckor?!?!?! Hela vallningssäsongen!  


   

Gullhundarna, detta trodde vi aldrig att dom skulle kunna göra mot varandra!


 

Idag var jag och Redo ute och spårade lite. Började med ett kanonfint upptag till höger. Första skogspinnen låg efter ca 100 meter.


 

 Se så fin spetsvinkel! Jag gick fram till trädet och vinklade vänster framför det fallna trädet. Perfekt!!!


 

Och så ut i kohagen...


 


Redo har det lite svårt med torr jord. Han försöker alltid fuska ut i gräset och plocka spåret därifrån, här gick han fint dock! 


 

Ännu en spetsvinkel...


       

Tror att jag brukar restas för ofta med Redo. Han var tvungen att kika ner så jag inte hade gömt något i vattenkaret. Grejjerna på frambenen är vikter för att bygga muskler.

     

Jag såg mig inte för när jag la spåret på slutet, fint fotavtryck va?


 

Spåret blev drygt 1 km långt med endast två pinnar. Jag kör nu bara med skogspinnar och som jag bara tagit i för ett par sekunder. Ska försöka utmana Redo med svåra föremål nu ett tag tänkte jag. Måste ju försöka göra det lite svårt! Fantasin börjar tryta lite...


Sedan var det dags att bada lite!


    

      

                      

Nöjd med dagen så här långt...


 
 
Ingen bild

Lillis

5 juli 2011 11:20

Verkligen HATAR hundslagsmål :0(

 
Gunilla

Gunilla

5 juli 2011 11:27

Oj, så tråkigt med detta slagsmål! Var det åskan som utlöste det? Hoppas att dom blir återställda och att det kommer att funka dom emellan igen!
Duktiga, fina Redo!
Trevligt reportage i kelpiebladet:)
Kram

http://www.cukids.se

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

5 juli 2011 11:47

Hej! Jobbigt med hundslagsmål! Hoppas det går bra i fortsättningen mellan dom och att dom blir helt återställda!
Duktiga, super Redo! :)
Sen har jag en liten fråga till dig. Hur gjorde du med metallapporten? Kex gillar inte den och jag har försökt det mesta jag kan komma på, fantasin har tagit slut lite :(
KRam Jenny och Kex

http://www.posiitiv.blogg.se

 
Grete

Grete

5 augusti 2011 23:06

Nu måste semestern vara slut, en månad sen senaste inlägg!!! 1000 kranar från Grete och Holly

http://www.quinlines.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards