Teamredo

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Snart smäller det!

Av Mariah Andersson - 16 augusti 2011 09:32

 

SM närmar sig med stormsteg. På torsdag jobbar jag bara halvdag, sedan ska jag och prinsen åka ner för att göra oss hemmastadda på High Chaparall. Tältet är nedplockat i bilen, får bara nu hoppas på okej väder! I värsta fall får vi sova i bilen om SMHI har rätt att det ska bli regn och rusk i helgen i södra sverige. Men hur ofta har dom haft rätt hittills i sommar?!?!?!   


Igår startade jag upp en ny valpkurs på Enköping Brukshundklubb. Vilka härliga små valpar. Jag har aldrig tidigare hållt valpkurs, bara en hög med agility- grund- och tävlingskurser. Jag är imponerad av vilka trevliga valpar det var med! Blev nästan lite valpsjuk...


Efteråt var det dags för lite träning. Tack snälla klubbkompisarna som ställde upp för lite framåtsändandeträning!!! Började med en inkallning med ställande och läggande och sedan var det dags för framåtsändandet. Jag tränar nästan alltid själv så det var länge sedan jag körde mot en riktigt grupp med fyra människor. Träningen har gett resultat  . Snabb galopp ut, 1-2 travsteg och sedan ner till en superkoncentrerad skritt. Samma i andra riktningen. Som en av tjejerna sa: Kan man få filma och skicka in till SM-domarna?              . Jag får bara passa mig lite för att han inte går alltför långsamt... 

Körde även kryp, skall och hoppet - allt gick strålande igår. En härlig avslutning på dagen.


Idag drog vi ut tidigt i skogen för att hinna köra av lite spår innan jobbet. Körde två kortare spår med fokus på spårstarten där han kan vara lite väl ivrig. Såg skillnad redan vid andra spårupptaget att han var lugnare och mer noggrann - som han brukar gå efter ett par hundra meters spårande. Endast en pinne i slutet, en liten skogspinne som jag bara hållt i en 10 sekunder. Superfina markeringar! Vi lyxade till det med tokkampbelöning och hönspastej... MUMS.


Jag ser verkligen fram emot SM!!! Ska bli så himla kul. Jag har ju inte ens varit på ett bruks-SM så vet inte riktigt vad jag kan vänta mig. Roligt är det iallafall att det är ett gäng från klubben som kommer och hejjar. Mina fina klubbkompisar!!!!


 

 
 
Maja och Link

Maja och Link

16 augusti 2011 10:57

Jag, Link och Ache håller tummarna i tältet i Frövi! Även vi hoppas vi uppehåll!

Lycka till bästa Ni! Kör så det ryker!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

16 augusti 2011 11:11

Lycka till!!

 
Maria

Maria

17 augusti 2011 16:41

LYCKA TILL!!!! Kör så det ryker!!

http://www.kennelwalkabout.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

18 augusti 2011 18:03

Heja heja er!! Vad roligt ni ska ha där ute i skogen! Stort lycka till!!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

18 augusti 2011 22:02

Här håller vi alla tummar och tassar!
Heja, heja!

http://www.cukids.se

 
Anneli & Maya

Anneli & Maya

18 augusti 2011 22:19

Lycka till! Vi håller alla tummar och tassar här!

http://pompatrullen.blogspot.com

 
Anna o Juni

Anna o Juni

19 augusti 2011 10:35

Riktigt stort LYCKA TILL!!!

http://www.annaronge.com/blogg

 
Ingen bild

Malin och Jojo

19 augusti 2011 11:38

Lycka till i helgen Maria och Redo!

//Malin och Jojo

 
Gun

Gun

21 augusti 2011 13:44

Längesen jag var inne på din blogg, här händer det grejer!! ;) Stort GRATTIS till en jättefin SM debut i bruks!! Den lydnaden! Är sååå imponerad! Härligt jobbat!! pussa på Redo från mig!

http://www.torpie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards