Teamredo

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

SM Bruks över för denna gång...

Av Mariah Andersson - 22 augusti 2011 07:35

Ja det gick väl inte riktigt som jag hade tänkt mig.

Vi började med spåret, jag lottade ett sent startnummer så när det äntligen var min tur var den lunchtid, tryckande sol och mycket kraftig blåst. Upptagsrutan låg på ett kalhygge med massor med ljung och små buskar. Svårt att hitta en enda rak linje att skicka ut Redo på. Han gick ut rakt och fint och sedan började han vinda in spåret. Jag hängde på trots att det kändes fel, han gick aldrig ner med näsan. Detta resulterade i ett bakspår, Redos första i sitt liv!!!! Men man kan väl inte riktigt räkna det som ett bakspår, hade han bara fått reda ut det tror jag att han hade vänt men men, varför är inte rutan större... Spåret i sig var riktigt tufft. Nästan hela mitt spår gick ute på öppen terräng, i solen, i ljungen... Redo fick kämpa men jag tror att han låg fint i spårkärnan nästan hela tiden. Däremot måste spårläggaren glömt lägga ut pinnarna  . Ja vad ska man säga!?! När Redo hittade slutpinnen låg endast två små ensamma rackare i min ficka och jag och Redo förstod inte vad som hänt. Min fina prins som brukar vara så duktig med sina pinnar. Men det var många som hade det tufft. För att huvud taget kvala in så måste man ha en riktigt duktig hund. Alla vi 31 som kvalat är nog vana att ha fullt på allt i skogen, annars får man inte så höga poäng. 8 ekipage hade brutit efter skogen, det är ju nästan en tredjedel av startfältet  .


Sedan var det uppletandet. Det verkade också vara lite svårt då nästan alla bara fick in två föremål. Redo for ut på första skicket, vänder i luften och plockar in första föremålet. Far ut på andra, vänder i luften och plockar in andra föremålet. Sedan när vi skickar ut på tredje far en schäfer ut från publiken och en på min linje (domare eller skrivare) fångar hunden i ryggskinnet innan den hinner ut i rutan. Redo märkte dock inte av detta alls. Men Redo hittade inga fler föremål, orken tog slut. Redo har fina skick där han brukar hitta föremålen på utvägen, gör han inte det brukar han bryta av till trav. I denna tunga ruta kom han knappt fram i trav, intrasslad i blåbärsris. Vi vet nu iallafall vad vi ska träna på...


Utgångsläget till söndagens lydnad var då inte riktigt vad vi hade satsat på. Men här fick vi äntligen lite revanch. Vilken känsla, Redo var på hugget och vi satte SM BÄSTA LYDNAD poängmässigt!!!!!!!!!! 


Framåtsändandet: Redo ville tjuva på första skicket, trots detta fick vi 9 och 9,5 av domarna...


 

Krypet, här dömde ena domaren att han var lite hög fram och den andra att han var lite hög bak. Alltså var han uppe och kröp igentligen inte alls    


 

Det har varit en upplevelse att varit med och vi vet nu vad vi ska träna mer på!!! Redo låg på rygg i framsätet med huvudet på en liten huvudkudde vid handbromsen och sov så gott hela vägen hem  

Tack alla som hållt tummarna och hejjat!!!!


Tack Merja som tagit fina bilder som jag lite fräckt snott!

 
 
Gunilla & John-Åke

Gunilla & John-Åke

22 augusti 2011 08:38

Bra erfarenheter att träna på till nästa SM. Njut av att ni hade den bästa lydnaden!
Vi är stolta över er!

http://www.cukids.se

 
Maria

Maria

22 augusti 2011 08:45

Grattis till bästa lydnaden!! Och grattis till ännu ett genomfört SM!! Bra jobbat!

http://www.kennelwalkabout.se

 
Lena Eriksson

Lena Eriksson

22 augusti 2011 08:57

Grattis till allt och bästa lydnaden är ju super!!
// Lena

http://www.lenashundsida.cybersite.se

 
Ingen bild

Petra & Lira

22 augusti 2011 09:25

Grattis till fin prestation!!

 
Christer&Busa

Christer&Busa

22 augusti 2011 10:47

Bra jobbat. Revanlust förhöjer motivationen ytterligare. Ni är bäst i varje fall.

http://www.christer-busa.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

22 augusti 2011 17:27

Åter igen stort GRATTIS!! :) Är så himla imponerad, SM bästa lydnad WOW va ni ä bra!!! :) :)

http://www.torpie.se

 
Ingen bild

Stina och Trolla

24 augusti 2011 20:51

Har hört att det var tufft. Ett spår tidigare på dagen hade bombis gynnat din lille duktige prins,
Urstark av er att genmföra och att dessutom ha bästa lydnaden. STORT GRATTIS. Vi "uppsaliensare" kommer att rycka i dig så småningom för tips och goda råd

 
Magdalena

Magdalena

27 augusti 2011 00:24

Fasen vilken lydnadsprestation! Ni satte liksom ribban för resten av ekipagen som körde lydnad den dagen;). Och ja, jag vet att du inte är nöjd med uppletandet, men såg man mer än en hund (och som sagt, det är bra hundar som kvalar in) så var det inte alls dåligt! Många säkra hundar hade det jättesvårt och halverade tempot m.m Impad över ett genomfört SM och öht att ha tagit dig dit! var stolt!:)

http://hjordis72.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards