Teamredo

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Ännu en tävling

Av Mariah Andersson - 17 oktober 2011 07:26

I lördags var jag och Redo iväg till Eskilstuna för ytterligare en elitlydnadstävling. Jag har varit sjuk i två veckor så det har blivit endast två träningspass  . Inte en bra uppladdning kan man väl säga.


Redo var galnare än vanligt. I och med att jag lagt om träningen så har Redo fått tillbaka den där barnsliga glädjen för lydnad. Det är så härligt att se honom, det bara skiner om honom när han ser mig plocka upp grejjerna för ett elitprogram  .


Fria följet var under all kritik, bortsätt från glädjen!!!! Han låg långt fram och var tokhetsig. En gång trampade jag på honom då han var IVÄGEN!!!! Dock låg han så under hela programmet så domaren dömde inte ner på att han var långt fram  . Visst, jag brukar kanske se saker som andra vid sidan inte ser men detta förstår jag inte hur man kan missa. Han ställde sig även upp vid kommenderingen framåtmarsch utan att jag såg det tydligen. Dumma Redo  . Men glädjen var det ju inget fel på. I galopp brevid mig under hela programmet...

Poäng: 8,5, skall (trampas på), står i start


Dumrutan: åter igen missar han läggandet. Konstigt...

Poäng: 8


Inkallning: Snygg tyckte jag men skulle tryckt i lite mer i både ställandet och läggandet som vanligt.

Poäng: 9,5 Tempo på slutet


Rutan: Snyggt

Poäng 10


Dirigeringsapport: Ställer sig åter igen med rumpan åt mig vid konen. Skulle vilja daska till den där lilla rumpestumpen på tävling så han slutar med de där dumheterna  

Poäng 9,5, avsaktande till kon (sista metern)


Metall hopp: Snyggt!

Poäng 10


Vittring: Snygg fart ut, letar lite brevid pinnhögen vid alla löv och sedan kastar han sig och roffar åt sig en pinne. Trodde han tagit fel eftersom han inte analyserat men nej då, det var rätt pinne! Tror att han redan kollat av men skulle bara kika lite i löven. Måste tränas på!  

Poäng: 9, tempo vid letande.


Fjärren: Här hade han inte lika fina attityd som sist utan var lite disträ. Detta resulterade i ett dk i stå till sitt. Han skötte inte bakbenen helt korrekt heller vid sättandet...

Poäng: 8-8,5 (kommer inte riktigt ihåg) dk sitt, rör sig fram ngt



Men vad gör det? För vi fick 297 poäng!!!!!!!!!!!!!!

Men roligast var nog hans busiga attityd. Lilla fjantkelpien tyckte det var jätteroligt att tävla!!!!


     

 
 
Anna o Juni

Anna o Juni

17 oktober 2011 08:26

Grattis!!! Grymma ni är!

http://www.annaronge.com/blogg

 
Maria

Maria

17 oktober 2011 08:29

Härligt Mariah!! Stort grattis!!!

http://www.kennelwalkabout.se

 
Gunilla

Gunilla

17 oktober 2011 09:31

Kanon!! Grattis!!

http://www.cukids.se

 
Carro

Carro

17 oktober 2011 15:01

Supergrattis! En härlig attityd är ju bland det bästa som finns <3

http://www.cefeus-kelpie.com/carro

 
Marie L

Marie L

22 oktober 2011 00:33

Jättegrattis igen!

http://www.123minsida.se/Minos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Skapa flashcards