Teamredo

Direktlänk till inlägg 20 november 2011

Jag blir så trött...

Av Mariah Andersson - 20 november 2011 21:56

Jag, brorsan och hans flickvän Johanna har varit och tittat på Twilight Breaking Dawn. Fantastisk film, ännu bättre bok! Alla ni som har sett den; efter deras bröllopsnatt är det dun i hela rummet. När jag kom hem så möttes jag av... dun i hela rummet!!! Inte av samma roliga anledning utan på grund av att Lukas, mammas hund, som har fått vara hos mig i helgen som skulle bädda lite innan han la sig till rätta i min säng.


Jäkla hund!!!!!  

Mitt duntäcke!!!!


         

Dammsugaren åkte fram och Lukas fick stå ut med att bli dammsugen. Inatt får jag sova utan täcke  


Bjuder på två bilder från förra helgens tävling:

Prinsen firar med ett grisöra

 


Och Anna-Carin: denna bild är till dig. Hoppas det känns bra med en 10:a på rutan! "Jag är int bitter..."  

 


Sedan ska jag bara berätta en rolig historia. Eller rolig, ja det beror ju på om man har humor och inte har barn, känner barn eller bara allmänt gillar barn. Då kanske man inte tycker att den är lika rolig...


Förra helgen passade jag på att låna Lilla Gösta och Svea för att gå en härlig morgonpromenad. Gösta tog sin lilla cykel med och Svea somnade i sin sittvagn. Vi hade jätteroligt, vi låtsades som att vi blev jagade av lejon och björnar och gömde oss under granar. Vi gick ned till en naturbadstrand. Backen nedför är mycket brant och Gösta åkte i full fart på sin lilla cykel. Jag höll för ögonen men det gick bra, han höll sig uppe och skrattade högt. Jag ställde ifrån mig Svea och Gösta och jag började leta efter snäckor. " Inte glömma Svea, inte glömma Svea" tTänkte jag när jag gick där. Jag kom ihåg Svea när vi gick därifrån. Väl uppe för backen träffade vi på en granne med hennes unga jack russel Russlan. Så vi gick och pratade med "mina" tre hundar och lilla Russlan rusandes runt och lekte. Vi gick ut i skogen och sittvagnen var inte så bra där i terrängen så jag brottades med den och fick stundtals bära den. Vi gick och pratade, skrattade och gick och gick och gick...

H-VETE!!!!! Vart är Gösta!?!?!?!?!?!?!?!?!??!

Jag sprang tillbaka genom hela skogen, letade längs med stranden och befarade det värsta. Ingen Gösta någonstans. Tillslut vände jag och sprang hem till brorsan, vi måste ut och leta...

Och där i trädgården sprang lilla glada Gösta omkring. Jag sa till honom (med brorsan och johanna brevid) att man får inte lämna mig sådär. Då svarar Gösta:

Nej Morris, du gick ifrån mig!

Så lilla gulliga Gösta, 3 år gammal gick 1 km hem för jag glömde bort honom... Hur håller man koll på såna där barn? En hund är mycket bättre, dom följer ju med!!!!!! Ojojoj, nu har vi kommit fram till att jag inte är betrodd som barnvakt...



 
 
Marlene

Marlene

20 november 2011 22:28

Hahahahaha! Mariah, håll dig till hundar ;)

Härliga bilder, speciellt Dunhunden och Petters ruta ;)

http://www.mafomy.wordpress.com

 
Christer & Busa

Christer & Busa

21 november 2011 09:35

Va mysigt Lukas har gjort det!
Han kanske längtar efter snö ?
Jag tycker Lukas oxå ska få ett grisöra för sin prestation.

http://www.christer-busa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Aja

23 november 2011 16:05

Visst är Lucas fin, men man blir ja arg när man ser hur han beter sig. Och Mariah, du får inte gå ifrån Gösta.

 
Gunilla

Gunilla

4 december 2011 10:33

Håller med...håll dig till hundar!!

http://www.cukids.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards