Teamredo

Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

DM i lydnad

Av Mariah Andersson - 18 maj 2012 22:42

Så har vi tävlat DM i Lydnad i Norrtälje. Vi började med gruppmomenten, och liggande i grupp först. Vi ställde upp och när jag tittade ner på min hund var det mygg överallt. Jag la ner honom och gick och gömde mig bakom ett plank med titthål. STACKARS PRINSEN!!!!! Han låg och blundade och vred på huvudet, klippte med öronen och till slut försökte trycka in huvudet med nosen in mellan frambenen. Äckliga mygg!

Platsliggning: 10

 

Vi ställde upp för sittande i grupp och när jag tittar ner för att säga sitt kvar så sitter Redo och blundar med hela huvudet täckt med mygg. Jag får ingen ögonkontakt med honom när jag lämnar honom. Tydligen hann jag inte bakom huset innan Redo LA SIG NER?!?!?!?! Stackarn.... Redo ville nog byta ut sin elaka matte just då!

Sittande i grupp: 0. Ligger 


Bryt ihop och kom igen!


Domare Jimmy Wranning i första ringen.

Fria följet kändes jättebra!!!!!!!! Fin position även i språng marsch och superfina stegförflyttningar!!!!!

Fritt följ: 9,5. Mkt fina vändningar! Segt sättande*2


Stå sitt ligg under marsch hittade Redo på lite eget. Han körde ligg, ligg, stå som en fuling som trodde att matte sa ligg en tredje gång. Ja, han missade sittskiftet. Sitt är tydligen ett svårt kommando idag...

Poäng: 7, Ngt segt läggande, sitter ej, tveksamt ställande


Inkallning med ställ och lägg kändes han lite ofokuserad vid nedläggningen. Säkert lite splittrad då han säkert förstod att han inte riktigt fått till förra momentet korrekt.   

Poäng: 8. Bra tempo. Kan ställa och lägga sig snabbare


Sändande till rutan. Äntligen!

Poäng: 10


Byte av plan till nästa domare Marita Berg

Apporteringsdirrigering. Superfint!!!! Jag kör min vanliga överdrivna avlämning då jag tar tag i apporten, väntar någon sekund och säger sedan tack och Redo släpper distinkt bakåt med attityd. När jag gjorde detta hör jag domaren viska "Åh va snyggt avlämnande, såg du?" till skrivaren. Ni fattar att jag var tvungen att överdriva varje avlämnande ännu lite mer efter det va?  

Poäng: 10


Metall och hopp: snyggt som bara Redo kan göra det!!! Överdriven avlämning *hihi*

Poäng: 10


Vittringen: Redo kom fram till rätt pinne direkt och tänkte ta den men blev osäker och sniffade på en annan innan han bestämde sig. Måste ha mindre vittring på mina träningspinnar. Ajabaja på mig!

Poäng: 9


Fjärren hade han lite låg attityd, ska jobba på det. Dock rörde han sig inte alls varken fram eller bak!!!!

Poäng: 9. Ngt långsamt sitt, ngt orent uppsättande


Slutpoängen hamnade på 264,5 poäng och de 30 poängen vi nollade bort kändes lite tråkiga men så kan det vara! Kul att det i helheten kändes bra och vi har fått ett litet kvitto på vad som ska finslipas på de sista veckorna inför SM...


 

 
 
Marie L

Marie L

19 maj 2012 01:28

Snyggt jobbat båda två myggen till trots, duktiga Redo.-)

http://www.123minsida.se/Minos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Skapa flashcards