Teamredo

Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Fullt upp med träning!

Av Mariah Andersson - 27 maj 2012 21:25

Igår träffades jag, A-C med Petter, Camilla med Offe och Anders med Sniper utanför Mariefreds slott för lite träning. Vi hittade en fin gräsplan med massor med ankor, barnfamiljer som var ute i solen för picknick och hundar och barn överallt! Perfekt träningsmiljö för lite elitlydnad så där slängde vi upp 3 planer a la SM-upplägg!

Hundarna var duktiga med tanke på all störning! I fria följet jobbade vi så gott vi kunde med att störa varandras hundar. Folk tittade lite konstigt på oss när en förare med hund gick fot och tre mäniskor gick runt och störde samtidigt som Anders gormade order  . Redo gick fint i fria följet och sedan satte han en jättefint Z. Redo hade lite jobbigt i vittringen med alla ankskit som stank. Detta måste tränas på!


Idag träffade jag A-C, Hyzz-Åsa och Jill för träning i Västerås. Även idag körde vi på tre planer och vi var tre tävlingsledare som oavbrutet gormade på alla planer. Shit vilken störning det blev men Redo var helt oberörd!


A-C välkomnar mig in på 2:a planen.

   

 

       

Dirigeringsapporteringen, wihooo...

 

Haha, Redo har riktiga border collie- ställande i inkallningen när han gör den rätt!

     

Härliga belöningar, kampstocken och hundmat. Ser ni flugan?

   

Hyzz- kelpievalpar. Tänk att det alltid ska lekas precis brevid så ett och annat bett kan hamna fel  

   

Tack för en underbar helg!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Skapa flashcards