Teamredo

Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

Min Tur är här!

Av Mariah Andersson - 25 januari 2013 15:48

Igår åkte jag ner och hämtade lille Tur. Jag och mamma fick resesällskap av Maria från Märsta som också skulle ner och hämta sin efterlängtade grabb. Tack Maria för resesällskapet och det vackra halsbandet till Tur!!!

 

När vi kom ner, efter 6 oändliga timmar, så möttes vi av en glad hoppandes Jet - Turs pappa. Vilken underbar hund! Supercharmig och mycket attityd och glädje! Och träningssugen - hela tiden!

Vi var först att hämta så jag fick träffa alla valparna. Kändes som en jämn kull, och efter tittat på dom en timme kändes det att Jonas valt rätt hund till mig!!!

Bilresan hem gick strålande. Valparna låg och sov mest hela tiden. Var ute och rastade dom några gånger. Herregud så ynkliga och små dom kändes. Plötsligt fick bägge tasskramp i alla tassar samtidigt och det var bara att bära in dom i bilen igen. Våra tuffa mallar är ynkliga famnhundar  .

När vi kom hem så var han inte ynklig längre, sovit sig i form? Ut skuttade en pigg och glad valp som vill upptäcka lägenheten och busa med Redo. Redo är väl lagom road. Han gör som alltid - låtsas som om Tur inte finns. Vi slocknade i sängen och där sov han hela natten bortsätt från en liten kissrunda vid 03.00


     

Pappas betyg på hunden: den här är ju ganska tam!

(Tricket att slippa bli biten: trycka in en rosa råtta i munnen på Tur)

 

Ute på prommis nr 3 så sa Tur att han höll på att frysa ihjäl! Termometern visade -13 och efter 10 minuter var han inte kaxig. Det blev att tina liten gullig valp innanför jackan. Nu har jag inhandlat en liten tröja till honom. Den var kanon!!

          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Skapa flashcards