Teamredo

Direktlänk till inlägg 3 november 2013

November

Av Mariah Andersson - 3 november 2013 17:47

En härlig höstprommenad för en vecka sedan när det var lite frost! Nu är det varmt och kladdigt igen  .

Tur har plötsligt som en klar blixt från himlen upptäckt att man kan jaga rådjur        . Han bryter OM han hör mig ropa - hundj-veln drevskallar så han avslöjar sig själv DIREKT!!!! Låter inte Tur längre få springa utom synhåll eftersom det är djur överallt utan försöker lära honom en gräns. Har aldrig brytt mig om såna gränser förut utan har låtit honom sprungit hur långt bort som helst eftersom jag litat på honom  . Jaja som en vis människa sa när jag beklagade mig: Jag tror att du ska glädja dig över de små vinsterna istället: han kom tillbaka tillslut, han blev inte överkörd, han sprängde inga muskler och djuren kom undan! Haha malleägarnas genväg till lycka


   

"Ånej, nu kommer lillebror  . "

Man kan väl säga att Tur har mer än en gång nafsat till på Redo när han kommer på det här sättet. Redo är beredd och...blundar  Redo är ju det snällaste som finns! Trots att lillebror är ganska jobbig så står Redo ut med honom!

     

Redo - mitt allt! Han är så vacker!

             

Tur har fått en nytt snyggt halsband! Cool modell  Shark Jaw Bone



  Idag var vi ute och spårade. Inte helt nöjd med hans spårarbete idag - han klarar inte av längre spårträningsuppehåll just nu! Han blir iallafall oerhört lugn när han förstår att vi ska spåra. Jag tog ut honom ur bilen och började gå mot spåret. Jag stannade till för att sätta mobilen på ljudlös och så gick jag vidare. Då hade Tur satt sig själv och väntade på en inkallning. Använder sättandet mycket för att lugna honom. Bra bevis på hur lugn och sansad han är - han får aldrig gå på spåret om han har varvat upp sig. Släpper på honom på spåret. Känns som att han tycker att det är lite för enkelt: det räcker med en näsborre i spåret! Han har en lugn attityd genom hela spåret men blir lite nonchalant eftersom det känns enkelt. Ska nog börjar ha längre liggtid och busa till det lite mer  . Men hans apporteringar av alla föremål är strålande!!!!!!!!!!!!! Han ökar i intensitet när han känner doften av ett föremål. Apporterar fint med framtänderna- han håller kriteriet som gäller för vanlig apportering även ute i spåret  

 


 
 
Carina&Bosco

Carina&Bosco" title="http://minahoffar.se]Carina&Bosco[/url]" target="_blank">minahoffar.se]Carina&Bosco[/url]

28 november 2013 22:56

Hallåååå på er! Kul å läsa att du är noggrann med känslan inför spåret:-).
Hoppas allt är bra med er.

Carina&Bosco

http://www. minahoffar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Skapa flashcards