Teamredo

Direktlänk till inlägg 31 maj 2014

DM Lydnad Bro-Håbo

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen.

Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det är kanon så här inför SM att höra vad dom tycker är viktigt!Lite speciellt att man i framförallt ring 1 hörde ALLA kommentarer som domaren hade eftersom hon sa dom väldigt högt till skrivaren. Jag brukar vara duktig på att stänga ute allt och alla men även jag hörde kommentarerna. Bra träning att behålla fokus trots "direktbedömning"   

 
  

Världens bästa Redo! Han fick 10-10 på gruppmomenten. Han låg lugnt och fint och händelsen i tisdags har verkligen inte bekymrat Redo!

Fritt följ poäng 7: sne sitt nästan genomgående. Tappar pos i språng marsch.

Han var lugnare idag. Inte riktigt lika hetsig men satt snett två gånger som jag märkte - inte vanligt för Redo? I språngmarsch så fick jag springa rakt in i den stackars skrivaren. Tävlingsledaren ropade åt mig mindre än 1 meter ifrån så vi var nästan inne i skrivaren i helt om-svängen. HAHA, tävlingsledaren bad om ursäkt direkt i programmet men jag och Redo tyckte bara att det var roligt!Störningsträning på planen - KUL!!!

Z:at poäng 8: tjuvstart från ligg, sitter lite snett, går ngt långt fram, tjuvstart stå.

Jag är jättenöjd att han gjorde alla skiften korrekt  

Inkallning poäng 8: går efter vid stå, avvaktar ligg-kommando.

Fint för att vara Redo på tävling!

Rutan poäng 8: Stannar ej på kommando i rutan, lägger hunden omedelbart för att dölja, snygg inkallning.

Denna domare ville att hunden ska stanna med huvudet vänt bort från föraren. Om hunden vänder sig om på kommandot stanna så tyckte domaren att hunden agerade själkvständigt?! Ja, Redo vänder sig om. Sedan bra påminnelse för mig att vänta lite längre på ligg för har inte tänkt på att det kan uppfattas som att jag försöker dölja något  

Dirigerinsapport poäng 8: tempoväxling till kon, ej rak till apport

Jag är så FRUKTANSVÄRT nöjd!!!! Lilla busiga Redo tänkte lite fel och stannade med rumpan åt mig vid konen och sneglade på mig med huvudet åt höger. Vi hade fått vänster apport! När jag då kommenderar så svänger han fint höger och hela vägen runt men det blir som en rundad sväng mot apporten. Men han klarade det!!!!!!! Måste jobba lite på konplaceringen igen...

Metall poäng 8: slår i hindret. Rackarns! Han laddade och hoppade alldeles för långt ifrån och slår i med ena knät på vägen ut. Superfin för övrigt!

Vittring poäng 9: omtag. Ja men det skiter jag i just nu. Vågar inte pilla i det så här nära SM. Mycket nöjd med hans känsla i letandet  

Fjärr poäng 8: ändrar ställning sitt. Han tänker lägga sig ner lite för tidigt så rör en framtass. Men är absolut stilla på stället med baktassarna!!!!!!


Summa 266 är ju inget att skryta med men det var väldigt hårt bedömt på alla ekipage så

VI VANN. Vi hade så härlig känsla genom hela programmet!!!!!

Vi blev dessutom DISTRIKTSMÄSTARE 2014.

 

      Världens bästa Redo      

 

 
 
Gunilla

Gunilla

31 maj 2014 14:31

STORT GRATTIS!

http://www.cukids.se

 
Elin

Elin

31 maj 2014 16:05

Heja farsan! Grattis!!!

http://klarafardiga.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Av Mariah Andersson - 13 april 2014 11:55


Nu har Tur gjort sin mentalbeskrivning. Alltid spännande när en ung hund ska genomgå en MH-bana!   Tur gjorde ett fint MH! Tycker att det ger en ganska bra bild om hur Tur är. Älskar människor, mycket lek, hög intensitet, inga aggressioner   oc...

Ovido - Quiz & Flashcards