Teamredo

Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Brorsan slutar!!!

Av Mariah Andersson - 7 februari 2010 15:43

  

Måste faktiskt lägga ett litet inlägg om min bror Fritz. Han har i många år tillhört Sverigeeliten i enduro. Han har en klassvinst i J-SM, 3:e plats på lag-VM och ett antal topp 5 placeringar i SM. "Världens hårdaste tävling", Novemberkåsan, har han två gånger placerat sig på 3:e plats och ett par till i topp fem. Jag hängde med och var servicepersonal åt honom på hans första kåsa. Man kör ett dagslopp och sedan avgörs tävlingen ute i skogen i kärren på natten. Nattloppet är dubbelt så långt som dagsloppet. Jag tror att han körde 3-4 timmar på dagen, sedan äta lite och vila sig ett par timmar. Sedan startade han runt 19.00 på kvällen och gick i mål strax efter 05.00   Vilken förskräcklig tävling! Jag och min dåvarande pojkvän hade med ett par bananer och några kexchoklad åt honom. Efter bara en timmes körning på nattetappen så var han inte längre riktigt kontaktbar utan man fick mata honom med banan.

  

Fritz har nu beslutat sig för att sluta tävla efter 15 år. Han har världens finaste Gösta och ett till barn på väg. Plötsligt är inte tävlandet det viktigaste och all tid och pengar som det kostar att ligga på topp kan man ägna åt familjen istället. Du kan vara stolt över din endurokarriär, Fritte!


Idag hade vi då vår sista tävling på våra marker. Det var ett KM och vi var ute en heldag. Fångat lite bilder.


Gösta har hittat världens största hamburgare

 


På morgonen var det minus 11 grader men efter ett par timmar började det bli varmt med täcke på tyckte Redo. Då måste man mula sig själv...

  


Även korna njöt ute i solskenet. Pappa har en ekologisk mjölkgård men vi har faktiskt våra mjölkkor ute året runt. Åh vad dom trivs att slippa stå inne i en ladugård hela vintern. Det ångar om den varma djupströbädden.

  

 
 
Jill

Jill

7 februari 2010 18:37

Åh vad härligt att få se kossorna ute!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Aja

7 februari 2010 19:54

Vad fint du har skrivit om brorsan. Och vilka härliga bilder du har lagt ut.

 
Gunilla

Gunilla

7 februari 2010 22:16

Många fina bilder på Redo, speciellt "brudkortet"! I morgon kommer Fairys fästman på besök, så då får vi hoppas på lite kärlek!
Hälsa din bror, ett klokt beslut! Han har ju legat på topp länge!

http://www.cukids.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

8 februari 2010 21:22

Såg Redo i Hundsport jag, plockandes vittringsapport på Stora Stockholm!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards