Teamredo

Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Uttagna igen

Av Mariah Andersson - 15 mars 2010 12:07

Först lite roligt:

Redo och jag får stanna ännu en säsong med

 

SBK´s Talangtrupp. Grattis även till alla andra som fick vara kvar, bla mina nya favvoträningskompisar Jill och A-C. Ska bli kul och se vilka nya som tas in, det är inte för sent att skicka in en video!!!!!


I lördags var jag hemma på gården. Jag fick "äran" att ta morgonmjölkningen. Känner mig som en stadsbo för nu var det ett tag sedan man skötte mjölkkorna hemma men nu fick jag chansen. Upp och ute i ladugården vid 06.00 Medan jag mjölkade och gav mat och liknande så roade sig Redo kungligt. Man märkte ibland att korna blev lite oroliga och "lätta" på fötterna, dvs ville sprakas   Då fick jag titta upp och förmanande säga åt Redo att sluta stå och lukta och pussa korna i ansiktet  .

På söndagen åkte vi iväg till Västerås för att träffa lite hyzzare. Jag, Anna-Carin, Jill och Danne tränade i en grupp. För Redos del blev det mycket fokusering på hans attityd i fria följet. Oerhört övertaggad så fort vi fick komendering. Man vill ju ha attityd och arbetsglädje men det måste finnas lite måtta med saker och ting  Redo var på strålande humör men fick lite bra tips och fick ner honom ordentligt till slutet. Sedan åkte vi tillsammans med Åsa och fikade och pratade massa strunt, tack för en jättetrevlig dag!!!!!!

Känner att jag vill att snön ska smälta bort så vi kan börja träna på heltid igen. Redo fungerar inte riktigt bra om vi inte kan köra nästan varje dag och med denna vinter så kan jag inte begära mer av honom, än att vara en övertänd lite galen kelpie...

Fick även träffa Hip-Hop en stund. Matgalen som aldrig förr attackerade hon när hon kände lukten från mina miniköttbullar med ost och skinka. Duger fint till en hungrig gravid kelpie. Det syndes ordentligt att hon var dräktig med tanke på att det är tre vekcor kvar. Spännande spännande. Men lite tiggeri så har jag även tjatat mig till att få vara med på valpningen  


Har även kollat upp hur våren ser ut:

Mars:

21 tävlingsledare lydnadstävling EBK

25 föreläsning fästingmedel och sjukdomar

27 träningsdag EBK

April:

16-18 Hålla lydnad/brukslydnadkurs uppe i norrland, robertsfors närmare bestämt

23-25 VeTa-dagar, föreläsningar för oss som jobbar inom djursjukvård

Maj:

7-9 talangläger

21-23 bevakningsläger

Juni:

18-20 SM i lydnad  

Juli:

 11-17 Bruksläger elitspår i Tåme

Man ska inte ligga och lata sig. Sedan självklart varje dag träning träning. Redo skulle bli så lycklig om han kunde läsa detta...

 
 
Jill

Jill

15 mars 2010 12:45

GRATTIS!! TACk för en trevlig dag igeår ;) man blir verkligen GLAD av dig!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Hyzzmormor

15 mars 2010 17:51

GRATTIS Mariah o Redo. Det är så kul att ni alla tre får fortsätta . Ni har VERKLIGEN jobbat för detta!!! Ha de'.

 
Ingen bild

Petra & Lira

15 mars 2010 19:16

Grattis själva! Ni är hur duktiga som helst!
Har du tips på hur man får ner en galen kelpie till ett "normalt" fritt följ???? Mottages MYCKET gärna! :D

 
Mögel-Åsa

Mögel-Åsa

16 mars 2010 08:51

Hundträning, trevliga människor och solen skiner.... kan det bli bättre?!? Kul att du kom. Om du "kallar" kommer vi:) Ehh, ja efter valparna då...

Det blev samåkning i maj - grattis!

http://www.kennelhyzz.se

 
Maria

Maria

16 mars 2010 10:43

Grattis!! Kelpie äger!! :) :)

http://www.kennelwalkabout.se

 
Lena Eriksson

Lena Eriksson

16 mars 2010 20:19

Härligt och ett stort GRATTIS från oss alla

http://www.lenashundsida.cybersite.se

 
Karin & Soya

Karin & Soya

16 mars 2010 20:44

GRATTIS! Klart att ni får stanna! Ni är ju kalasbra! :D
Heja alla goa kelpisar! :D

http://www.blogtown.se/blog.php?id=soyagoja

 
lena & hille

lena & hille

16 mars 2010 21:14

GRATTIS, så kul, ni är ju så duktiga.

http://www.123minsida.se/HILLE-LENA

 
Ditte

Ditte

16 mars 2010 22:38

Grattis till talanglägerplatsen igen. Ja, vi andra får visst akta oss, kelpiefolket är verkligen på G.
Ha det så gott så ses vi i maj.
Hälsn Ditte och Abby

http://ditteshundsida.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

20 mars 2010 18:58

Längesedan jag var in och läste i din blogg. Stort GRATTIS till ytterligare en säsong i talanggruppen!
Kramar från oss i "norr"

http://www.cukids.se

 
Fia

Fia

23 mars 2010 15:56

Grattis! Vad kul :)
Har lagt en stammis på Redo & "Korken" på min hemsida :)) Ta dej en titt och säj vad du tycker ;-)

http://www.vickulas.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

25 mars 2010 15:49

GRATTIS!!!

http://www.annaronge.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards