Teamredo

Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Föreläsning på föreläsning

Av Mariah Andersson - 28 maj 2010 16:38

Denna vecka har det blivit lite för lite träning. I måndags så rann det gult snusk ur Redos ögon efter simturen i träsket på söndagen. (Tack Ingela!  ) Men med lite behandling med NaCl och Noviform så var ögonen fina igen. Sedan har jag hållit föreläsning både i onsdags och i torsdags och hundsjukvård och hantering. Redo har då fått mycket träning på hantering och att vara visningshund! Han sköter sig exemplariskt. I torsdags så höll jag på brukshundklubben för en unghundskurs. Hade sagt att jag ville ha en "omöjlig" hund som jag kunde få visa kloklippning på. Fick en mycket rädd stabyhound, fem minuter senare var klorna klippta. Dock har jag mycket fina blåmärken på armarna efter de få sprattlingsförsök hunden gjorde. Det är härligt att lära ut kloklippning utan någon form av tvångshållning och hur man faktiskt tekniskt klipper klor. Många klipper rakt över klorna. Det gör ont! Man har en mjuk pulpa och hårt skal, klipper man rakt över klämmer man pulpan och det är smärtsamt. Nej, man ska klippa från sidorna så man skalar av lager för lager. När hundarna märker att det inte gör ont så slutar dom protestera. Jag älskar att hålla föreläsningar!

Idag ska jag till klubben och titta på tävlingar. Imorgon är det samling på Skultuna BK för träning men Jill och A-C och på söndags ska jag till Sala BK för träning där. En härlig helg!

Någonstans där ska jag väl även hem och fira världens bästa mamma!

 
 
Ingen bild

Elin & Skandalen

28 maj 2010 17:02

Jag kan skriva under på att du är kungen på att klippa klor!! Träna lungt!

 
Jill

Jill

29 maj 2010 05:12

Härlig bild den översta :)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Gun

Gun

3 juni 2010 11:30

Kul att läsa om vad ni gör! Vad roligt att det går så bra! Han är en härlig kille Redo! Vilken häftig bild på "skyddshunden" hi hi!
Lycka till med allt ni tar för er!

http://www.torpie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards