Teamredo

Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

Väntans tider...

Av Mariah Andersson - 11 mars 2012 15:24

Vi följer med spänning den väntade valpningen på www.dogpromotion.se

Vi håller tummarna och Redo skickar en hälsning till Lira att hon måste ha lika många valpar som han har!!!!

   

Ska kanske inte fara runt och ruska dom som Redo gör bara  

 


Fick just besked om att kennel Berglejonets har fått en kull inatt med 7 valpar - 4 hanar och 3 tikar. Brorsan ska ha en hane så det finns mycket att välja på. Kommer inte skilja många dagar mellan dessa två kullar som jag kommer följa noga. Jag är ju tydligen ansvarig för att denna nya Zeddicus Zu'l Zorander ska bli lika lydig som alla våra andra hundar. Brorsan tog över min gamla lapska vallhund Fanny när hon blev äldre, det är ju inte så svårt att få en hund som tävlat SM. Denna hund är den första som brorsan ska få träna upp själv från valpstadiet. Pluspoäng till någon som vet vart namnet kommer ifrån  . Jag hade förslag på många andra MYCKET bättre namn men det är redan bestämt - Fritte och Johannas lilla 3-åriga son Gösta kan redan säga hela namnet så det går inte att ändra!


Mamma Maggi (visst är dom lite lika en tanfärgad kelpie?!)




 

 


Jag ligger hemma sjuk med över 39 graders feber för 4:de dagen. Superkul , och jag som är som en kille när jag är sjuk. Finns ingen som blir så dålig som jag!!!!! Skulle vilja att någon pysslade om mig.

Redo har börjat fundera på att byta matte. Han är så snäll när vi är inne, det vill säga 23 timmar och 45 minuter om dagen nu. När jag kravlar mig ut så är han så lycklig - tills han upptäcker att jag vänder innan vi hunnit någonstans alls! Oftast får jag sätta mig nere på trappen utanför ytterdörren och hämta andan - får inte luft! Idag började Redo leta ny matte, det har jag aldrig sett förut! Varje människa vi mötte tänkte Redo att han kanske skulle följa med på deras promenad istället. Stackars hund!!!! Stackars mig!!!!

 
 
Gunilla

Gunilla

11 mars 2012 16:54

Tur att har massor av leksaker att roa sig med! Krya på dig!

http://www.cukids.se

 
Maja och Link

Maja och Link

11 mars 2012 18:07

Krya på dej!
Nu är i alla fall det underbara vårvädret här!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Christer & Busa

Christer & Busa

13 mars 2012 09:40

Jag kan hämta Redo så får han vara med oss ute hela dagarna Ring bara.
Krya på dig !

http://christer-busa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards